Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stuffit Expander 10.0

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allume har släppt Stuffit Expander och Deluxe i version 10.
Dock så verkar de ha problem med hemsidan för tillfället, så vänta med att ladda ner.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/180
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/182

Mats

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-13 19:29

Tvivlar på att den är något att ha då dom tidigare versionerna varit skräp... kör fortfarande 7an som fungerar utmärkt.

Finns det några bra alternativ för Stuffit?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-13 23:18

Nä, 10.0 åker ut direkt, bara kraschar för mig...

Du var en trogen vän under många långa år för oss macanvändare, men nu är din saga all.

StuffIt R.I.P.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 07:22

De kommer ju med en ny heltalsversion varje månad typ ... Vad är det egentligen som är nytt varje gång? Jag märker aldrig någon skillnad ...

Inget ont om stödet i OS X att zippa utan tredjepartsprogram, men jag måste säga att jag tycker väldigt bra om Stuffit DeLuxe och dess möjligheter. Jag tycker dessutom att flera av nyheterna i version 10 ser väldigt bra ut (för mig) och jag kommer att uppgradera så fort jag får tid.

Jag återkommer med intrycken då

Jag gillar. Dock måste man stänga av alla skitprogram det sätter igång vid boot. Tre program(!). Annars verkar det trevligt

EDIT: jag undrar hur bra Stuffit X-formatet är om man jämför med 7zip eller ace i komprimeringsprocent.

Ok, nu är det inköpt och installerat. Första intrycken är som följer:

1) Själva köpeprocessen funkade utmärkt, förutom att jag missade att klicka i att jag som företagare är skattebefriad, så jag fick betala en hundring mer än jag borde. Får se om jag orkar tjata tillbaka den. Kan vara bra för andra att veta att formuläret där man ska fylla i sitt momsnummer är dolt tills man klickar på rutan för "tax exempt"

2) Installationen fungerade supersmidigt. Inga omstarter behövdes och den läste in alla mina inställningar från föregående version

3) Dokumentationen som följer med och beskriver de nya funktionerna är kortfattad och inte särskilt påkostad, men förmodligen helt tillräcklig

4) Den plug-in som följer med till MS Word och Illustrator lyckades jag aldrig få att funka med föregående versioner, förmodligen för att jag kör svensk version, och den buggen verkar de fortfarande inte ha fixat, för vare sig Illustrator eller Word vill kännas vid dem. Iofs ingen katastrof, men ändå lite irriterande. Pluggen för Photoshop funkar dock utmärkt och är mycket behändig

5) Några inledande test med JPEG-kompressionen visar att det faktiskt funkar, filerna blir 20-30% mindre, dock tar det väldigt lång tid, men det kan det ju vara värt i vissa fall.

6) De andra funktionerna har jag inte hunnit testa, men jag vet att jag kommer att ha grymt stor nytta av den nya funktionen för att bygga självuppackande arkiv - perfekt för att göra små installerare

På "den gamla goda (OS9) tiden" var Stuffit generellt bättre än Zip. Jag undrar också hur det egentligen ligger till nuförtiden.

1
Bevaka tråden