Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få trådlöst till iMac G3?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-14 11:18

Har en gammal iMac G3, Rev 2 med osX 10.3 och har en trådlös Netgear router och då vill jag koppla ihop dessa. Så vad finns det för möjligheter? Någon sorts USB-lösning eller måste man skaffa ett gammalt airport-kort? Ingen av usb-grejjer jag hittat stöder mac, bara windows-maskiner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 11:41
Ursprungligen av aell:

Ingen av usb-grejjer jag hittat stöder mac, bara windows-maskiner.

Aell,

Har du gjort en sökning här på 99mac!?

Gör det, så finner du garanterat vad du letar efter...

-Torkel

iMac G3 har inget inbyggt trådlöst kort som du vet.
Det måste köpas inkl en hållare som måste till för att kortet ska kunna kopplas in i datorn.
Exakt vilket version har av iMac? Rev 2? Menar du Rev B?
För det tidigaste modellerna kan inte ha tårdlöstkort överhuvudtaget.

Det kort de ska använda är det gamla Airportkortet, som bara finns som reservdel numera.
Hållaren kostar en slant den med.

Jag har för mig att det ska finnas en USB lösning som fungerar men kan inte komma ihåg namnet det var så länge sedan jag höll på med det.

Du har inte funderat på Ethernet över elnätet?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-14 12:46

D-link har en usb-pryl som fungerar. tyvärr är den bara 802.11b dvs 11Mbit.

D-link dwl-122 funkar med OSX. Fast om man kör Tiger så blir det något tjall med dirvrutinerna då du, av någon anledning, får för dig att ta ut "kortet". En kernel panic dyker upp lite smått. Men till 10.3 funkade det klockrent... Fast, som sagts ovan, tyvärr bara 11Mbit...

Försök att få tag på ett Airport-kort 11 mbit med hållare. Bör kosta cirka 500:-. Över 700:- är för dyrt, tycker jag.

1
Bevaka tråden