Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

få igång GD på datorn

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 00:09

Har kluddat rejält med att få igång GD bildbehandlingen i php. Har hämtat fink och finkcomander och installerat binary på jpeg, png och gd. Men hur fasen får jag php att lägga till det. Problem 2 är att jag inte får ./configure att funka på hemladdad php 5.0.3. $PATH saknas säger den. Var får den $PATH ifrån? Systemet eller nått?

Finkcommander verkar kunna kompilera men inte jag i terminalen. Har googlat i timmmar utan att hitta något om det. Föresten vilka binary till gd behöver jag få hem i finkcommandern?

Lite hjälp tack

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-01-12 13:28

Jag har inte svar på någon av dina frågor, men när jag ville ha in PHP5 med GD så installerade jag Marc Liyanages färdigkompilerade dist. Funkar prima!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 16:17

Ok, tackar! Låter ju suveränt. Huvudsaken är ju att man får problemet löst. Bara jag får GD så.

Fattar inte

Jag har server 10.4 och vill köra GD har varit inte på div sidor men får det inte att fungera, har även tankat ner gd-2.0.33 men fattar inte hur jag skall få det att funka. Hilfe!
Edit: Jag är absolut ingen expert på detta, så försök vara grundliga

1
Bevaka tråden