Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iBook USB + SmartPhone

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Har en iBook G4 samt en Qtek8010.
Har köpt till PocketMac för att synka dessa två ihop, funkade mycket bra då jag köpte det.
Laddade även telen med usb Kabeln från iBooken.

Efter jag formaterat om datorn så funkar det inte längre.
DAtorn Vägrar att "ens" ladda telefonen. Den laddar telen under booten, men direkt då OSX startar så stängs laddningen av. Så då går det itne att få kontakt med telen.
USB porten funkar med mus/kamera/dyl.. utan problem, och telefonen funkar fiint med andra datorer.

Vad kan ha hänt under formateringen som gör att USB porten "Troligen inte ger tillräklig ström(egen teori)".
Går detta att återställa?

Tusen tack för svar.
MVH Jago Svensson

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-13 17:01

Hej Jago. Har tyvärr inget bra svar till dig men jag ville fråga om du inte haft problem med att svenska tecken blir helt oläsbara i iCal vid synkronisering med Pocketmac. Och om så är fallet vad gjorde du för att fixa till det?

Jag har också en Qtek 8010 som jag verkligen tycker är en grym liten Smartphone! I övrigt funkar synken kalas med Pocketmac, till och med via Bluetooh. Har även testat Missing Sync och det funkade också fast bara ibland, och inte alls via Bluetooth. Ostabilare med min konfiguration verkar det som i alla fall.

OS X 10.3.7, Powerbook 1GHz, Qtek 8010

1
Bevaka tråden