Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac oåtkomligt via WAP?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i helgen märkt att jag inte kan ansluta via WAP till 99mac, får bara meddelandet okänt filformat eller något liknande, har provat på två telefoner morsans Nokia 3510 och brosans Nokia 3510i.
Har provat att ansluta bådet till http://wap.99mac.se och http://wap.99mac.com (har sedan tidigare dessutom ett bokmärke till den i morsans telefon).

Funkar fortfarande inte, när jag försöker med min T630 så får jag följande felmeddelande:
"Could not connect to the DB. Check your WIForums DB settings"

Varför funkar det fortfarande inte?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-16 16:48

Det undrar jag också

Oj, har inte sett den här tråden. Har ingen aning alls, ska försöka felsöka!

Det funkar fortfarande inte...
Jag var på ett ungdomsledarutbildningsläger (30 bokstäver) i två dagar och en halv dag utan möjlighet att kolla 99Mac

Det funkar fortfarande inte sist jag kollade, visst förstår jag att detta kanske inte har högsta prioritering men det är lite irriterande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-29 21:08

wap.99mac.se ger "Could not connect to the DB, check yoru WiForums DB settings"

Skulle vara väldigt trevligt och beroendeframkallande om det funkade...

Edit: Två trådar till om att det inte funkar:
Premiär: 99mac via WAP!
Hur går det med 99mac wap?

Hur går det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-11 22:39

OT: Wap funkar inte, men detta skriver jag just i brist på bättre sysselsättning en sö kväll på spårvagnen från en K750 med javaprogrammet PocketWeb installerat (http://tlogic.de). Har testat det under veckan och det funkar som nödlösning om man behöver komma in på sidor med inloggning etc. Kostar drygt 1$ per månad att registrera, sidorna "övérsätts" och komprimeras då via deras server. Resultatet lite otympligt men läsbart och funkar bevisligen

Jag tittar på detta imorgon, tror att mjukvaran är felkonfigurerad på något sätt (sedan länge).

Jag har kontaktat tillverkaren av WAP-programvaran för att få en ny version, hoppas på svar under dagen.

Har fått svar. Måste hosta upp en del pengar, ska kolla om vi har pengar till detta.

Hur många använder egentligen 99mac via WAP?

Jag gjorde det, (men det är väl ganska uppenbart)
Är det inte många som använder det så är det naturligtvis bättre om pengarna går till något annat.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 18:57

jag skulle säkert testa och wappa 99mac om möjligheten fanns. finns alltid tid i skolan och på bussen etc som man sitter och har tråkigt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-07-14 11:53

wap.99mac.se kommer jag inte in på, står 99mac mobil längst upp, sedan händer inget mer...

wap.99mac.com leder till 99musik.se...

Samt 99mac.se i IE på en handdator går knappt att titta på...

Jag kommer in på wap.99mac.se, men det går inte så bra, varenda länk jag trycker på när jag har loggat in tar mig till inloggningssidan så jag behöver logga in igen. Jag har dock inte någon flashig webbläsare i telefonen utan den vanliga, ganska sparsmakade läsaren i SE V800 som lämnar en hel del övrigt att önska...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-14 13:59
Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Jag kommer in på wap.99mac.se, men det går inte så bra, varenda länk jag trycker på när jag har loggat in tar mig till inloggningssidan så jag behöver logga in igen. Jag har dock inte någon flashig webbläsare i telefonen utan den vanliga, ganska sparsmakade läsaren i SE V800 som lämnar en hel del övrigt att önska...

Samma saker händer mig. Men efter att jag loggat in 3-4 gånger på raken så funkade det att leka runt...

Halvbra.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-15 13:28

De flesta nya telefoner får stöd för xhtml, så kanske wap är utdöende?

Så är det nog! jag är mest ledsen för att jag inte hittade funktionen förrän nu, jag ser att tråden är snart två år gammal, och funktionen har väl funnits ännu längre...

Fungerar utmärkt nu med min K750i. Underbart!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-21 15:04

Tahaaaa ;D Bussåkning+Wap= Istheshit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-14 10:35

Skapad mobilt (SonyEricssonM600i/R100 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Symbian OS; 276) Opera 8.60 [sv])

Funkar inte helt perfekt... men det funkar. Bra för semestern!

1
Bevaka tråden