Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat denna BT-mus från Microsoft?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-06 00:19

Finns här någon som testat "MS Wireless IntelliMouse Explorer Bluetooth 2"?
Den verkar ju lite intressant.

En tidigare generation till denna mus har diskuterats i denna tråd, och även testats här. Men det var ett tag sedan.

(Admin, förlåt mig. Jag försökte få in hela produktnamnet i rubriken, men det ville sig inte)

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-07 17:42

-->> bump <<--

Fick detta svar vid en "tråd" på Macfeber häromdagen:

"min MS Intellimouse Explorer for Bluetooth hackar inte"

Vet ej om han menade den som heter "2" på slutet eller ej.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-12 22:08

Äntligen, det rör på sig.

Då undrar jag dessutom:
- Funkar alla knappar med OSX? (tredjepartslösning = okej)
- Måste man använda medföljande BT-dongel, eller räcker det med PowerBookens inbyggda?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-09-12 23:16

vaddå 2? finns inget som heter så.. kollade på ms hemsida.. finns ingen tvåa.. eller har dom bara updaterat den?

hittade dock en som använt den till panther och sa att den funka utan dongle grejen till PB men att knappstödet var lite sådär... annars helt oki(gällande lagg o.s.v)

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-13 08:12

Enligt inwarehouse.se så finns den. http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e755449
Det verkar vara en uppdaterad versioon av en tidigare modell (som har några år på nacken).

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-13 14:12

Jag är också nyfiken på detta och jag väckte en av de gammla tådarna till liv men det blev inte mycket liv i den tråden Jag antar att man inte vill ha så mycket med Miro$oft att göra. Jag tycker musen verkar vara bra och att det är en bluetooth mus är ju kanon tyvär så är det fel brand *fniss*

Köpte idag en Microsoft IntelliMouse Explorer Bluetooth, saknar dock tvåa på förpackningen, modellnummer är M60-00007.
598:- på Power.

Har en PB G4 15" med BT, skall testköra efter jobbet. Återkommer 18:00 med testresultat

Nu är den testad.
Ansluter utan problem till min PB med inbyggt BT, utan dongel alltså. Scroll fungerar, vertikalt & horisontellt (tilt), höger/vänster/mittenknapp fungerar utan anmärkning.
Dock så får jag inte de två mindre knapparna att fungera.
Parade ihop den med min PB innan jag installerade drivare, big mistake trodde jag.
Min sambo har en likadan PB, skuttade över till den och installerade drivare (hela intellimousepaketet) och försökte på nytt. Musen ansluter inte på något magiskt sätt med microsoftprogramvaran, så jag anslöt med BT Assistenten, fick då exakt samma resultat som på min egna, inga inställningsmöjligheter för de mindre knapparna, och ingen funktion knyten till dem.

Startar man microsoft mouse så är det ett rött kryss över musen, och väljer man About Microsoft mouse->Mouse info så står det "no microsoft mouse devices found".

Har version 5.1 av Microsoft Mouse, vilket ser ut att vara senaste versionen (för Mac, på skivan står det dock 5.2 vilket antas vara till windowsmaskiner...)
Behåller förmodligen musen, slänger iväg ett mail till MS och ser om någon uppdatering är på G.

Någon som har något tips eller information om detta?
BR
//Tobbe

Mja du, tipset är väl USB Overdrive som verkar fixa det mesta. Med det progget kan du mappa varje knapp till nästan vad du vill. Jag TROR att det funkar även med BT-musar.

Surfade in på USB Overdrive;
COMING UP NEXT

This is what you can expect in the next USB Overdrive release:

- Bluetooth support (pretty much done).

Tack ändå

1
Bevaka tråden