Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya Intel "G6" bärbara i london?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 00:44

detta är ett rykte som inte har någon som helst verklighetsanknytning.
jag bara känner att det är så.
men visst kan det vara lite troligt?
ingen keynote i paris.
plötsligen skall dom vara med i london.
steve har kört sitt intelsystem parallellt så länge nu så det är inga konstigheter.
powerböckerna är ju inte direkt "state of the art" längre, utom i mina ögon förståss...
nä, mr jobs drog en nano ur ena ärmen för att förvirra oss i några veckor så vi inte anar vilket grymt ess han har berett i den andra.
desto mer jag tänker på det desto klarare blir det!!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 01:37

Om inte annat så är det verkligen dags att uppdatera Powerbookarna nu, iBook och Mini är ju uppe i samma prestanda och till och med bättre (mer minne fastlött osv).

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

plötsligen skall dom vara med i london.

Vadå London?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 08:45
Ursprungligen av brokewind:

Vadå London?

läs
här

nu är det ju helt uppenbart!!!

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

detta är ett rykte som inte har någon som helst verklighetsanknytning.

Du sa det själv. Sannolikheten är 0,0000% att det inträffar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-13 08:49
Ursprungligen av Hasse Carlsson:

nä, mr jobs drog en nano ur ena ärmen för att förvirra oss i några veckor så vi inte anar vilket grymt ess han har berett i den andra.
desto mer jag tänker på det desto klarare blir det!!

Han drog väl nano:n ur fickan?
Tveksamt om han kan gömma en hel dator i brallorna...

Förstår inte varför alla blev så till sig över att Apple meddelar att de ska delta i London, Apple brukar väl medverka där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 08:58

Asså det går nog... Steve är ju inte känd för att ha ett coolt skejtarhäng direkt. Om det nu handlar om en pb 12" så skulle han ju kunna dra upp byxorna en bit över magen och använda utrymmet under naveln ner till kalsongslutet utan att det skulle märkas särskilt mycket.
Eller? Skulle gärna göra en illusteration men hinner faktiskt inte.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-13 09:12
Ursprungligen av pgjores:

Asså det går nog... Steve är ju inte känd för att ha ett coolt skejtarhäng direkt. Om det nu handlar om en pb 12" så skulle han ju kunna dra upp byxorna en bit över magen och använda utrymmet under naveln ner till kalsongslutet utan att det skulle märkas särskilt mycket.
Eller? Skulle gärna göra en illusteration men hinner faktiskt inte.

Jag förstår vad du menar. Själv har jag min tvättbräda där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 09:13
Ursprungligen av Macus:

Jag förstår vad du menar. Själv har jag min tvättbräda där.

he he

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 18:57
Ursprungligen av Macus:

Jag förstår vad du menar. Själv har jag min tvättbräda där.

själv har jag min torktumlare där

Ursprungligen av pgjores:

Asså det går nog... Steve är ju inte känd för att ha ett coolt skejtarhäng direkt. Om det nu handlar om en pb 12" så skulle han ju kunna dra upp byxorna en bit över magen och använda utrymmet under naveln ner till kalsongslutet utan att det skulle märkas särskilt mycket.
Eller? Skulle gärna göra en illusteration men hinner faktiskt inte.

Ta den tid du behöver. Det är en illustration jag bara måste se.

Om det kommer en "G6:a" kraftbok då, så ska jag äta upp den tre veckor gamla limpan jag hittade i skafferiet imorse. Den hade en kraftig "karaktär"...

Frågan är, nu när iPod mini är borta. Då borde ju Mac Mini också försvinna och ersättas med en superlite Mac nano.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 11:45

Hur kan det vara troligt med en bärbar MacIntel till allmänheten? Övergången till x86 har precis börjat för utvecklarna. Vilka program kommer folk då kunna skaffa? De flesta vill ha mer än Apples program.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-13 12:04
Ursprungligen av elsevero:

Hur kan det vara troligt med en bärbar MacIntel till allmänheten? Övergången till x86 har precis börjat för utvecklarna. Vilka program kommer folk då kunna skaffa? De flesta vill ha mer än Apples program.

Hör talas om rosetta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 12:11

Gillar nonsenstrådar -man vet aldrig vad som kommer ut

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 12:56
Ursprungligen av bogg:

Hör talas om rosetta?

Tror inte det är så enkelt. För att inte tala om de problem Apple har med att spärra installationen av Mac OS X för x86 på vanliga PC burkar. Att släppa en sån dator är att släppa Mac OS för x86 för allmänheten.

Ursprungligen av southtown:

Frågan är, nu när iPod mini är borta. Då borde ju Mac Mini också försvinna och ersättas med en superlite Mac nano.

Kanske blir det en "Mighty Mac" med referens till senaste pekdonet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 23:44

Jag ser inte varför de skulle hala ut Intel-macar såhär långt i förväg. De har väl lovat mitten av 2006? Inget företag i Apples sits skulle ge sig på ett sånt trick. De har ju skapat ett förtroende till sina utvecklare nu genom att ge dem gott om tid på sig att skriva om sina applikationer. De säger att "Vi kommer att vara klara till mitten av nästa år och vill vi att ni ska vara det också - därför talar vi om det här så långt i förväg." Om de sedan efter bara två-tre månader kommer och säger att "Nä, vi ändrade oss" så skulle i alla fall jag som utvecklare känna mig lurad."

Det är inte den relationen Apple vill ha till sina utvecklare...

(De har ju dessutom citat "Exciting PowerPC products in the pipeline".)

970FXa i mac mini, dual-core PowerPC 970MP i PM. Detta är den mest troliga uppdateringen. En 970FXa klarar som bekant inte strömkraven för bärbart bruk så PB lär nog behålla sin G4:a.

Pentium M i en PB? Detta år? right...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 12:39

ska man behöva vänta ända till oktober nu innan man vågar köpa sin powerbook?
vore ju trist om man gick miste om något riktigt bra...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 16:14

Hade varit tufft om de kom med en powerbook nano some e skit liten och supertunn =] typ en 8-10 tum och 1-1,5 cm tjock, det hade varit coolt. Se Steve hala upp en powerbook från bakfickan Eller varför inte en tabletbook som man kan vrida skärmen på, självklart ska det vara en touchscreen.

Den som lever får se....

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-13 23:53

Jag beställde nyss en PB12" så jag hoppas på en blygsam speedbump och lite mer minne. Jag vill inte börja känna mig gammalmodig redan nu

Ursprungligen av Perc:

Jag beställde nyss en PB12" så jag hoppas på en blygsam speedbump och lite mer minne. Jag vill inte börja känna mig gammalmodig redan nu

Borde inte vara någon fara. Om någon visar mig en G5 processor som går att sätta i en notebook skulle man möjligen fundera. Men utbudet som nu finns och som Apple kan välja att plocka i sina burkar medger inte det. En mini G5 möjligen.

Ursprungligen av crownswe:

Borde inte vara någon fara. Om någon visar mig en G5 processor som går att sätta i en notebook skulle man möjligen fundera. Men utbudet som nu finns och som Apple kan välja att plocka i sina burkar medger inte det. En mini G5 möjligen.

Tja i nr22 2005 av iCreate visar dom upp och skriver om diverse nya g5 chip bla. powerPC 970fx som tydligen skulle kunna vara lösninen på powerbook problemen och 970mp som är dual core.

Ursprungligen av Carlisle_united:

Tja i nr22 2005 av iCreate visar dom upp och skriver om diverse nya g5 chip bla. powerPC 970fx som tydligen skulle kunna vara lösninen på powerbook problemen och 970mp som är dual core.

970fx är också flitigt omnämnd i ryktessvängen, framförallt som möjlig i en ny mac mini. Men i en powerbook? Nää.

Ursprungligen av crownswe:

970fx är också flitigt omnämnd i ryktessvängen, framförallt som möjlig i en ny mac mini. Men i en powerbook? Nää.

Antar att det är önskedrömmar från iCreates sida också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 07:26

Öhhh de har fortfarande sagt på WWDC att den första Intel-macen ska lanseras vid nästa WWDC - dvs i juni 2006 ...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-14 19:14
Ursprungligen av Rajje:

Öhhh de har fortfarande sagt på WWDC att den första Intel-macen ska lanseras vid nästa WWDC - dvs i juni 2006 ...

det e lika sant som tråkigt...

Bevaka tråden