Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemskiva PB till iBook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-12 21:02

Har en gammal iBook på jobbet som kraschat och inte vill starta - efter lite sökande här fattar jag att det är "garanterat" HD´n som gått sönder. Det innebär att jag står utan räddning.

hursom, kan jag sätta in en ny HD och använda skivorna från någon av våra PB, jag har inga skivor kvar från iBooken då den är typ 3 år gammal? .(jag har både för 12" och 15" samt för PM men det är kanske inget alternativ) - för att återkapa alla system ?

Eller är det att ringa till våran IT leverantör och be honom att ta med skivor igen ?

/Tangen

Borde fungera med PB-recovery skivor på iBooken,bara till att testa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 07:34

tack för svaret - har provat förr med att göra det med en PM skiva till en PB det fungerade inte alls

/Tangen

Vilken iBook är det?
Jag har en del orginalskivor och kan göra en kopia om jag har till just din modell.

Det går att installera OS från andra modeller än skivorna är avsedda för, men det kräver i 90% av fallen en hel del micklande.

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 08:08
Ursprungligen av - Slice -:

Vilken iBook är det?
Jag har en del orginalskivor och kan göra en kopia om jag har till just din modell.

Det går att installera OS från andra modeller än skivorna är avsedda för, men det kräver i 90% av fallen en hel del micklande.

- Slice -

Tack som *** slice - men vi har en IT leverantör - och det känns som att det blir hans problem att fixa ihop det i alla fall. det var bara det att jag skulle vilja få det gjort nu på morgonen - men jag hittade ingen ny HD så nu har jag beställt en ny från vår leverantör - så får dom komma och återställa alla program, men som sagt - igen tack för erbjudandet (har jag detta problem privat - kommer jag kanske att utnyttja den här tjänsten en annan gång )

/Tangen

Det får du gärna göra!

Jag har en hel trave med orginalskivor som jag samlat på mig genom åren. Dessutom har jag nog alla OS på orginalskiva sedan 8.0
De tidigare har jag på disketter eller som image-filer.

Jag vet att jag är en nörd!

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 08:35
Ursprungligen av - Slice -:

Det får du gärna göra!

Jag har en hel trave med orginalskivor som jag samlat på mig genom åren. Dessutom har jag nog alla OS på orginalskiva sedan 8.0
De tidigare har jag på disketter eller som image-filer.

Jag vet att jag är en nörd!

- Slice -

nerds will rule the world

/Tangen

1
Bevaka tråden