Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på min Cinema Display?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Längst ner i botten på min skärm är den någon konstig ljusrand som går från vänster till höger. Ljusranden tonar ut och går inte hela vägen till höger utan avtar vid mitten på skärmen.

Som jag förstått så verkar det vara många som har problem med färgavvikelser, men är det här ett sådant fall? Går det på garantin? Bifogar en bild...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-11 14:33

Det bör gå på garantin, kontakta stället du köpte datorn på omedelbart, det är allt jag kan råda dig till...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-11 14:54

Apple ska ha åtgärdat detta på senare modeller. Du har, så länge garantitiden gäller, rätt att lämna in den för reparation hos återförsäljaren. Det är inte helt omöjligt att teknikerna byter ut din skärm helt och hållet, men räkna med minst någon veckas "reparationstid".

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-09-14 12:18
Ursprungligen av Baron kanon:

Hej,
Längst ner i botten på min skärm är den någon konstig ljusrand som går från vänster till höger. Ljusranden tonar ut och går inte hela vägen till höger utan avtar vid mitten på skärmen.

Som jag förstått så verkar det vara många som har problem med färgavvikelser, men är det här ett sådant fall? Går det på garantin? Bifogar en bild...

Jag har precis samma fel på min 20" Cinema Display.
Hur gick det för dig, fick du tillbaka din skärm utan färgavvikelser?

1
Bevaka tråden