Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrämmande läsning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 15:39
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 15:47

dom är galna - det dom säger står ungefär 30% av USA´s befolkning för... konstigt, det vi ser i medierna är en bråkdel av vad som resoneras på delstatsnivå

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

dom är galna - det dom säger står ungefär 30% av USA´s befolkning för... konstigt, det vi ser i medierna är en bråkdel av vad som resoneras på delstatsnivå

/Tangen

Dessa åsikter är dock inget man märker av när man reser runt och bor i USA. Nu kanske jag hade tur och missade alla såna ställen, men jag bodde lite överallt. Tror vi ska ta dessa citat med en skottkärra salt eller två. En del stämmer nog, men knappast alla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 16:17

Absolut - men jag har hört värre säjningar än så i USA - jag har vart mycket i LA och i NY men jag måste säga att det är i in-landet alla knasbollar bor - men HRW (human rights watch) gjorde en undersökning på vilka de mest dogmatiska staterna är i världen.

1: Saudi Arabien
2: USA

talar inte sitt tydliga språk - men med tanke på att dom (nära) vill införa skapelseberättelsen i bibeln som jämnbördig bredvid Darwin i undervisningen i skolorna så kan det ligga en viss sanning, den kristna högern är svinstark i USA...

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 16:28

Jag tror heller inte att dom förstår att dom är frukten av sitt samhälle - det gör i och för sig inte vi heller, det är så att omgivningen formar människan... och tvärt om

"I'm an old-fashioned woman. Men should take care of women, and if men were taking care of women today, we wouldn't have to vote."

“George Bush was not elected by a majority of the voters in the United States, he was appointed by God.”

"[Homosexuals] want to come into churches and disrupt church services and throw blood all around and try to give people AIDS and spit in the face of ministers."

"Unless we get medically lucky, in three or four years, one of the options discussed will be the extermination of homosexuals."

Källkritik efterlyses. "It's on the internet so it has to be true"

Instämmer med Jon, efter flera månaders resande i 28 stater kan jag bara konstatera att media matar en med så mycket dissande av USA och hissande av Sverige att man får en helt skev bild av världen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 18:59

Jag tror faktiskt de flesta gör det. Har både läst och sett en intervjuv med första kvinnan. Helt galen.

USA är ett land med långt större spännvidd än de flesta europeiska länder - man finner några av världens främsta utbildningar och skarpast hjärnor där, men också en rätt avsevärd mängd dumskallar.

Tyvärr är det så att genomsnittsamerikanen ÄR dåligt utbildad, aldrig har rest utanför USA, inte talar något främmande språk, inte läser någon dagstidning osv. I kombination med att de flesta amerikaner är långt religösare än vad vi européer är gör det att många faktiskt bär rätt tydliga spår av de åsikter som framförs av de här individerna, även om de är mer extrema än genomsnittet.

Trots det är det svårt för mig att inte gilla USA och dess invånare, för det finns så mycket bra också. Det enda som jag verkligen ogillar är väl deras utrikespolitik. Fast det senare är ju knappast unikt, så tycker ju hela världen och hälften av USA:s medborgare också...

1
Bevaka tråden