Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp en switcher med Bittorrent

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-08 21:00

Okej då fick man sin iMac i eftermiddags, fett! Riktigt imponerad hittentils.

Det enda orosmolnet är att jag inte får till Bittorrent. Har försökt läsa hjälpen här på forumet om andra som haft hastighetsproblem. Jag är en total nybörjare på mac och tycker allt är skitsvårt hittentils, efter 12 års windowsanvändande.

Jag behöver hjälp då hastigheten för mig är 0 i bittorrent... 0! Har en 10 mb lina så det borde ju åtminstone gå lite fortare va ;).

Har kört cocktail.. det hände ingenting. Behöver hjälp med att steg för steg öppna portar.. osv, allt som är nödvändigt please =). Filmtrailern jag försöker ladda har 200 seeds och 200 leechers... så däri ligger inte problemet.

Hjälp en stackars dum pcanvändare att hitta rätt i Macträsket... har ju hört så mycket gott om applecommunityn.

Tackar o bockar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 21:17

Har du en vanlig brandvägg, öppnar du portarna i den precis på samma sätt som i Windows - skriv in brandväggens inställningssidas adress i webbläsaren etc ...

Och har du verkligen låtit BitTorrent komma igång? När det är så många seeders, tar det tid att komma igång. Om ingenting händer efter typ fem minuter är det något fel, men nedladdningarna börjar sällan direkt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-08 21:20

Kör iMaccens inbyggda brandvägg... Och jag har låtit Bittorrent komma igång, 12 kb nedladdat efter 45 minuter är ingen höjdare

  • Oregistrerad
  • 2005-09-09 09:11

Prova med en annan klient, tex Bits on Wheels

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 12:39

Jaså, du använder Mac OS X inyggda mjukvarubrandvägg?

Isf öppnar man dess portar i Apple-menyn > Systeminställningar > Fildelning > Brandvägg.
För att lägga till en tillåten tjänst: klicka på Ny, välj Annat som portnamn, skriv in "6881-6889" i TCP-fältet, låt UDP-fältet vara tomt, skriv in en beskrivning (lämpligtvis "BitTorrent") i Beskrivning-fältet. Klicka OK, avsluta Syteminställningar. Nu borde BitTorrent gå snabbt!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-14 21:18

Tack så mycket för hjälpen... allt gå fin fint! Tänk vad dum man varit som suttit på en rostig PC burk hela livet... i have seen the light, and it's apple shaped. Danke Danke

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-14 23:07

ställ in samma portar i BitTorrent också så går det ännu snabbare. Du gör det via Inställningar.

1
Bevaka tråden