Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rengöra tangentbord?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-05 13:05

Är det någon som har ett tips på hur man rengör Apples vanliga vita tangentbord?

/Mårten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-05 13:10

Bara att dra loss alla tangenter, lägga i bad med rengöringsmedel så att allt fett löses upp. Sedan torka av ytan under tangenterna med disktrasa och kanske bomullspinnar.

Finns flera trådar om hur man rengör insidan totalt också.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-05 13:12

Mirakeltrasa (el. s.k. "microfiberduk") lätt fuktad, gör susen med det mesta.
De gånger jag vill ha bort damm och snusk under tangenterna brukar jag ta hem tangenbordet och ge det en omgång med min kompressor.

Kan starkt rekommendera Ajax Fönsterputs - till såväl dator som tangentbord. Bättre rengöringsmedel finns inte!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-08 15:03

brukar ni ta av tangeterna? låter jobbigt..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-08 18:56

Glöm inte att låta tangentbordet torka ordentligt efter rengöringsbadet. Jag hade fortfarande kvar fukt i mitt efter att det legat två dygn i sommarhettan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-08 19:56

Men hur tar man av tangenterna?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-09-08 21:07
Ursprungligen av isac.j:

Men hur tar man av tangenterna?

Bänder bort dom med tex en kniv.

Macworld (tidn) hade en guide med bilder för ngr nummer sedan. Besök närmaste bibliotek och studera skrifterna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 23:28

Jag använder tryckluft på burk (har ingen kompressor i min lägenhet). Sedan torkar jag av tangenterna med sådana här dukar som ser ut som de man får tillsammans med flygplansmaten fast de är för telefoner osv och innehåller bra mycket mer sprit. Funkar väldigt bra.

Försvinner inte färgen från tangenterna om man tvättar med fönsterputs och dylikt?

1
Bevaka tråden