Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är intresserad av Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-07 15:27

Hej allihopa, sitter här o skriver med min laptop med linux installerad och det ca 2000 km från Sverige. Har aldrig tyckt om Windows, gillade OS/2 tills IBM bestämde sej för att dumpa OS:et. Har sedan 1999 letat efter något alternativ, gillar Linux jätte mycket men Linux är inte riktigt där än. Så det enda riktiga alternativet är Mac OS X (som är byggd på Unix) har all säckerhet som Linux men efter att ha läst alla fakta tycks ligga många år före Linux. Funderar nu att skaffa in en mini Mac som första Mac dator, både priset o prestanda tilltalar mej. Jag letade efter ett forum angående Mac just för att ta reda på vad användarna tycker om Mac datorn och framför allt vad de tycker om Mini Macen.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 17:04

På rätt spår

Det verkar som du är på rätt spår, både när det gäller OS och forum.

Välkommen!

Jag kan inte göra annat än att säja välkommen, skaffade min första mac nu i somras, har bara kört pc förut, och jag blev jättenöjd. Jag hoppas att du också blir det.

Välkommen hit, tänk på att en Mac Mini kan kännas slö p.g.a hårddisken, men det kanske inte gör så mycket för dig(har själv inte gjort tester på disken, men vad jag har läst så är den inte Turbo)

Alternativ: en begagnad MDD eller Quicksilver(men dom väsnas rätt mycket)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-08 23:14

Tror att prestandan är ok.

Ursprungligen av apple4ever:

Välkommen hit, tänk på att en Mac Mini kan kännas slö p.g.a hårddisken, men det kanske inte gör så mycket för dig(har själv inte gjort tester på disken, men vad jag har läst så är den inte Turbo)

Alternativ: en begagnad MDD eller Quicksilver(men dom väsnas rätt mycket)

Tack för informationen, men jag tror att mini macen kommer att fylla mina behov, i alla fall för tillfället. Ska använda den för att surfa o kolla mejl samt skriva lite grann på den, kanske använda någon html editor o gimp för att göra lite webdesign. Hur som helst tror jag min älskade fru kommer att tycka om den så mycket att jag ändå inte får använda den. Jag tror Mac OS X är ett OS hon kommer verkligen att uppskatta, så det blir nog två macar mycket snart. Föresten har jag gjort lite undersökningar angående Mac OS X oh blir bara mer övertygad att det är det jag söker. Tack för det varma välkomnandet.

1
Bevaka tråden