Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

StarCraft laggar mellan Mac och PC

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem och hoppas att någon kan hjälpa mig! Ett av de mest spelade spelen på min dator är StarCraft. Men det upp står ett problem när jag och mina kompisar ska spela, de har pc och jag sitter på en mac. Vi har kopplat ihop oss med hjälp av min AirPort Express och allt verkar funka. Men när vi ska spela så laggar det som in i, och jag misstänker att det är jag som är boven i dramat. Detta gäller även när jag är ute på Battle.net och spelar där funkar det bra om jag spelar mot en person men när det kommer in fler i leken så laggar det så man inte kan spela. Jag vet inte om man kan göra något åt detta. Men jag hoppas någon kan komma med en mirakel kur och hjälpa mig! Jag måste spela StarCraft!

Jag har en fråga till, som kanske inte hör hemma under spelrubriken. Men nätverket med AirPort Express är inte snabbt inte snabbt alls! jag har en iMac G5 och min kompis har en nyare pc latop och när vi ska ladda över filer tillvarandra så kommer vi inte upp i mer än 3kb/sec.. Kan man trimma sin AirPort? För de 54 Mbit/s som apple utlovar existerar inte!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 12:55

Du verkar ha något allvarligt fel där
Till att börja med så tror jag min. kraven för Starcraft i multiplayer är ett 28.8 modem, det går iallafall att spela med ett.
För det andra undrar jag hur ni gör dessa överföringar för om ni använder tex. MSN och har en brandvägg så lär det sätta er i passivt läge som inte går snabbare än 3 kb/sec.
Om ni å andra sidan testar att överföra allting direkt via tex. FTP eller någon annan fildelning så lär ni komma upp i de rätta hastigheterna.

Sen måste jag fråga om du kör Starcraft i classic mode för det är absolut inte rekomenderat, tillochmed StarEdit laggar på min dator i classic mode, du kan kolla vilka alternativt som finns på http://www.blizzard.com/support/?id=msc0411p, om du bläddrar ner lite på sidan finns det "Special Note for OSX users".
Iövrigt så är det väll de klassiska rekommendationerna, stäng av all extra grafik/ljud och kör på extra high latency, förstör spelkänslan något men går att spela på i stort sett vilken uppkoppling som helst.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-08 13:32

Det är heller inte att rekommendera att Spela över trådlöst nätverk... IN MED KABELN!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-11 19:32
Ursprungligen av Ricky:

Det är heller inte att rekommendera att Spela över trådlöst nätverk... IN MED KABELN!

Det är StarCraft vi snackar om inte Doom III med 32 spelare...

  • Medlem
  • Ale
  • 2005-09-08 21:55
Ursprungligen av [rahmqvist]:

Detta gäller även när jag är ute på Battle.net och spelar där funkar det bra om jag spelar mot en person men när det kommer in fler i leken så laggar det så man inte kan spela.

Du sitter inte möjligtvis bakom en router? Jag spelar starcraft på battlenet varje dag med min mini, tyvärr kan jag inte ha den inkopplad till routern då. Gäller ju att öppna 6112-6119 till sitt interna men på de flesta Netgear WGT624/614 spelar det ingen roll, man blir droppad om man är mer än 2 spelare (och netgear vägrar kommentera..)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 22:08

Ricky: Jag spelar alla mina spel via trådlöst...
j0ppe: Jag vet inte om det är något speciellt med WGT624/614 men jag vet att det alltid fungerat genom min router(tror vi som max varit en 4-6 spelare men jag är inte säker på det).

1
Bevaka tråden