Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med X11 och Matlab 7.0/Tiger

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 20:38

Jag behöver hjälp med ett program som heter X11. Jag har kopierat matlab 7.0 till min dator, men det startar inte. Han som jag kopierat från påtalade problem med ett program som heter X11. Jag har inget sådant på min dator och drag and dropp från hans pb fungerade inte heller. Kan någon tala om för mig hur jag ska göra. Jag har installerat något som heter X11SDK.pkg eller nåt sånt, men inget X11 finns i mappen program/verktygsprogram efter "installationen". Jag behöver verkligen mitt matlab och det är ganska bråttom. Jag är helt ny på mac och har Tiger. Förklara så enkelt som möjligt tack!! Vad gör programmet X11?

// Gustav

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 21:03

Hej, X11 är till för Unix-program som är grafiska för att sammanfatta det lite snabbt. X11SDK.pkg låter fel. SDK står för utvecklare mig veterligt. X11 ligger med på Mac OS X 10.4 (Tiger) DVD:n. Klicka på "Optional Installs" och välj X11 under "Program".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 23:44

Ok ! hittade det på skivan. Om man försöker installera från HD händer inget, men om man installerar från OSX skivan fungerar det utmärkt. Tack!

//Gustav

Matlab med Tiger

Jag håller också på att installera Matlab 7.0 och/eller 7.0.1 på en PB med Tiger men det vill inte starta. Klickar man på ikonen så startar X11 men inte Matlab. Det är meningen att programmet skall få kontakt med min högskola men jag undrar om det sker. Någon som har något förslag på vad man kan göra för att få det att funka?

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-06-03 12:26

angående installera x.11 för 10.4

hejsan. sitter o ska få igång inkscpape och behöver visst x11 app. försöker leta reda på den där tiger-skivan. är det alltså installations-disken, som är i två skilda skivor, som ska användas? eller är det en annan skiva? ..har inte koll på mina skivor..
/Louise

1
Bevaka tråden