Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

From Luleå with love

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 23:44

Hejsan allesammans!

Jag heter Sven, är född 1977 och bor uppe i Luleå. Är mycket musikintresserad och har jobbat med mixning och mastring i Cubasemiljö med oberoende band och skivbolag främst i Norrland. Lirar även några vanliga instrument samt rattar ljud i ett digitalpunkband (är sedan någon månad sedan medlem i 99Musik).

Som nybliven switcher blev jag väldigt glad över att hitta 99Mac, vars samlade kunskapsbank jag alltid söker igenom när jag stöter på fenomen jag inte riktigt förstår mig på (eller vant mig vid). Under högstadieperioden programmerade jag en del Basic på skolans Classic-burkar samt la ner alldeles för mycket av mina raster på det klassiska spelet Dubbelmoral!.

Sitter för närvarande på en iMac 17" 1.8 GHz och planerar att införskaffa en PowerBook inom en snar framtid, men funderar på att avvakta till nyheterna från årets Paris-Expo offentliggörs. I övrigt får vi se var det bär hän, men Logic verkar riktigt trevligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-07 23:57

Schysst, jag är också född 1977 och uppvuxen i Luleå. Min högstadieskola hade tyvärr bara IBM PS/2. Rektorn hade en Classic på sitt kontor dock, rätt orättvist mot oss elever

  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 00:10

jag hoppas ni kollat in på nyöppnade Apple Store (iofs, så kanske de inte heter när det är över disk?) på Storgatan 6.
verkar vara bra anställda med enorm service-mentalitet.
ska utan tvekan beställa min kommande PB15" genom dem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 12:02
Ursprungligen av svampmoln:

jag hoppas ni kollat in på nyöppnade Apple Store (iofs, så kanske de inte heter när det är över disk?) på Storgatan 6.
verkar vara bra anställda med enorm service-mentalitet.
ska utan tvekan beställa min kommande PB15" genom dem

Man tackar, det är där jag jobbar.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 14:41
Ursprungligen av Borg 64:

Man tackar, det är där jag jobbar.

jaså, på så vis
då kanske det var dig som jag och en polare ställde ett gäng powerbookfrågor till. musikprogram, prestanda och det vanliga.
tyckte det var lite lustigt att ni hamnat mittemot Go-On som också är återförsäljare.

återkommer till butiken så fort något hänt på powerbookfronten i Paris (om något händer)!

Var inne hos Grafit nyligen och köpte lite tillbehör till min Powerbook, både borg64 och den andra killen var mycket trevliga. Härligt med ett eget Applecenter här i norrbotten, det behövdes verkligen

Joakim

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Var inne hos Grafit nyligen och köpte lite tillbehör till min Powerbook, både borg64 och den andra killen var mycket trevliga. Härligt med ett eget Applecenter här i norrbotten, det behövdes verkligen

Joakim

Instämmer helt, jag fick ett mycket bra bemötande när jag köpte min eMac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-08 21:53

Tackar igen, verkligen kul att butiken uppskattas!

1
Bevaka tråden