Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime uppdaterat till 7.0.2

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I skuggan av iPod Nano och iTunes 5 passade Apple på att smyga ut en lättare uppdatering av QuickTime. Nu är vi uppe i version 7.0.2. Vad som är nytt nämns dock inte i programuppdateraringen, bara att alla QT-användare rekommenderas en uppdatering.

Ursprungligen av ohennig:

Vad som är nytt nämns dock inte i programuppdateraringen, bara att alla QT-användare rekommenderas en uppdatering.

Förutom en vanlig släng av buggfixar innehåller den säkert ny AAC-codec för VBR-kodning vilket iTunes 5 lär ha. Det vore ju trevligt

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 20:55

iTunes 5 kan komprimera AAC med VBR nu, ja

hmm... får ikke itunes 5 med programvareoppdateringen.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-09-07 21:26

"Viktig information till QuickTime Pro-användare
Om du installerar QuickTime 7 försvinner QuickTime Pro-funktionaliteten för tidigare QuickTime-versioner, som t.ex. QuickTime 5 eller QuickTime 6. Om du fortsätter med installationen måste du köpa en ny QuickTime 7 Pro-nyckel för att återfå QuickTime Pro-funktionerna."
Köpte Pro i lördags, betyder det att jag måste köpa en ny om jag ska ha pro?

Ursprungligen av armkreuz:

"Viktig information till QuickTime Pro-användare
Om du installerar QuickTime 7 försvinner QuickTime Pro-funktionaliteten för tidigare QuickTime-versioner, som t.ex. QuickTime 5 eller QuickTime 6. Om du fortsätter med installationen måste du köpa en ny QuickTime 7 Pro-nyckel för att återfå QuickTime Pro-funktionerna."
Köpte Pro i lördags, betyder det att jag måste köpa en ny om jag ska ha pro?

Nej det gäller de som har 5 och 6 Pro.

Ursprungligen av armkreuz:

"Viktig information till QuickTime Pro-användare
Om du installerar QuickTime 7 försvinner QuickTime Pro-funktionaliteten för tidigare QuickTime-versioner, som t.ex. QuickTime 5 eller QuickTime 6. Om du fortsätter med installationen måste du köpa en ny QuickTime 7 Pro-nyckel för att återfå QuickTime Pro-funktionerna."
Köpte Pro i lördags, betyder det att jag måste köpa en ny om jag ska ha pro?

Inte om du köpte en pro-nyckel till 7:an.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-07 22:14

Jag kan inte uppdatera:

Uppdateringen "QuickTime" kan inte installeras

Programuppdatering kunde inte expandera paketet på rätt sätt.

Visst är den snygga förstoring- och förminskning- effekten borta...
När 7:an introducerades kommer jag väl ihåg hur snyggt det var att trycka på CMD+2 och få en realtids uppskalning... Men nu verkar den vara väck

ska kolla i prefs

/eric

Sorry hade fel...
Testade på en film som det inte fungerade på...
.... Undrar varför?

Ok, nu vet jag
Det fungerar tydligen inte med .mpg utan bara med .avi och .mov ... då har man lärt sig något nytt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-08 13:41

omfg så fult iTunes 5 e! Hoppas verkligen inte QuickTime ser lika fult ut eller att dom uppdaterar resten av OS'et så det passar till utseendet.

Verkar vara betydligt bättre stöd för avi nu!

Fast jag har hittat en liten bugg också - Nu måste jag plötsligt logga in två gånger för att få komma åt en lösenordsskyddad mpeg-4-ström (det felet fanns inte i 7.0.1 men var däremot ett känt fel i windows QT 6.5 ... go figure...)

Kan QT koda h-262 från början eller behöver man någon liten insticksmodul?

Det jag menar är förståss: Kan man exportera en videofil i h.264 formatet?

Nevermind. Jag gjorde det med handbrake.

1
Bevaka tråden