Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilda rykten om Mini, PowerBook och PowerMac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan har det dykt upp rykten om nya PowerMac med PPC 970MP, nya Mac mini baserade på G5 (!) och PowerBook med snabbare processor och högre upplösning på skärmen.

The Mac Observer

Mac Rumors

Mac OS Rumors

Mac OS Rumors är ju kända för sin usla trovärdighet, medan de två andra sidorna är något tillförlitligare. Mac Rumors skriver lite mer sansat: "It may simply be pure speculation or simply regurgitation of circulating unconfirmed rumors."

Att minin skulle få en G5:a låter ju som rena fantasier, särskilt om man ser till att den nyss uppgraderades. Men lite överraskande rykten kan ju alltid liva upp vardagen, oavsett sanningshalten.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-08-18 08:51

Oj, det skulle bli en fin avslutning. Spännande...

Antagligen kommer Minin få en G5 - jag har ju precis köpt en med en G4:a i. Kanske inte är helt sannolikt ändå.. men att PowerBooken och PowerMacen antagligen kommer bli bumpade låter inte helt off.

en 7448 i mini skulle inte sitta fel iaf, samt i iBook, sen G5-strömsnåla i PowerBook.
är säker på att Apple redan har ritningar på en PB G5 sen tidigare, bara att den inte kunde användsa innan pga att vanliga 970 G5 var så varm.

Är det bara jag som tycker G4:an är snabbare än G5 ?
Vill inte ha G5 i minin då blir den slöare! Jämfört med min iMac G5 1,8 så var minin snabbare på rejält många saker... så länge programmen inte optimeras bättre för G5:an kan de gott ha kvar G4:an som jag tycker känns rappare.
Släng i bättre grafik istället !!!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 20:02

applestore nere

AppleStore nere... hoppas det kommer nåt göttit ikväll. Man kan ju önska nya uppfrächningar på ett o annat.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 20:32

...det vart ingen ny mac dock en ny iPod nano.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-09-07 20:44

Vare det enda som hände Kanske dags att köpa den där minin jag har gått och suktat efter ändå.
Jag hade verkligen sett fram emot bättre bildskärm/grafik på nån av dem bärbara, menmen... det får bli en mini istället

Vill Ha Nya Ipoden!!!!

1
Bevaka tråden