Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Belkin "AirPort" PCI-kort till mac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 16:27

Hej

Någon som provat Belkin F5D7001yy AirPort kort i en Quicksilver? Jag fick datorn att acceptera kortet och även fungera ett tag. Sedan verkade det som om kortet gick sönder? datorn kände helt enkelt inte av det. Jag bytte ut det och fick systemet att registrera att det satt ett kort i men där slutar lyckan.

Jag kan inte se mitt nätverk (Airport Express) med Belkin kortet.(Det fungerar som det ska med min Powerbook) Har provat flytta Airport Express till samma rum men det löste inga problem. Jag använder 10.3.9 och airport 4.2. Någon som har liknande problem eller vet vad felet kan vara?

Tacksam för svar

MVH
Andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 18:20

Andreas,

Jodå, jag har ett likadant kort i min G4(AGP) och ansluter till en D-Link 624+.

Installationen var enkel, eftersom kortet stödjs av Apples drivrutiner och därmed inte behöver några ytterligare drivisar. (Till skillnad från andra OS...)

Sedan installationen för flera månader sedan har det fungerat som sig bör!!

Men,

På senare tid har det börjat strula lite grann, men jag misstänker inte kortet i sig, utan snarare den senaste uppdateringen av AirPort-drivrutinerna från Apple.

Du finner fler diskussioner här på 99mac om detta ämne...

Så,

Jag är helnöjd med kortet & skulle gärna rekommendera det till andra!!

-Torkel

Senast redigerat 2005-09-08 10:45
  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 10:16

Tack för tipset

Jag ska kolla upp det där med drivrutinen.

MVH
Andreas

Ursprungligen av Torkel:

Andreas,

Jodå, jag har ett likadant kort i min G4(AGP) och ansluter till en D-Link 624+.

Installationen var enkel, eftersom kortet stödjs av Apples drivrutiner och därmed inte behöver några ytterligae drivisar. (Till skillnad från andra OS...)

Sedan installationen för flera månader sedan har det fungerat som sig bör!!

Men,

På senare tid har det börjat strula lite grann, men jag misstänker inte kortet i sig, utan snarare den senaste uppdateringen av AirPort-drivrutinerna från Apple.

Du finner fler diskussioner här på 99mac om detta ämne...

Så,

Jag är helnöjd med kortet & skulle gärna rekommendera det till andra!!

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 23:29

Japp jag har ett F5D 7000 i min PM G4 som funkar finnemang, men nu har vi köpt ett likadant för morsans. (PMG4) Men det funkar bara inte, dator hittar inte det. Vet ni vad det kan vara för fel?

1
Bevaka tråden