Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av patrikweb.se?!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-07 12:25

Funderar på att skaffa en ny domän och ett billigt webhotell-alternativ till detta. Har någon av er andra erfarenhet av patrikweb.se som annonserar bla här på 99mac? Vore tacksam för synpunkter så att man inte hamnar i en tråkig sits, vilket jag läste att några här hade gjort beträffande b-one.

Rekommenderar http://oderland.se/ , har haft mina grejer där i två år nu , mkt bra !

  • Medlem
  • 2005-09-07 14:17

Tycker det blir för dyrt. Kan komma undan med 350 spänn inkl moms o allt på ovan nämnda alternativ. Skall bli student nu och vill inte binda upp mig för allt för höga kostnader. Annars har jag också hört mycket bra om oderland.

Jag kör b-one och är mycket nöjd med dem än så länge... har inte passerat ett år än så länge.

Oderlands minsta paket med 250mb utrymme kostar 250:- + moms per år, det är mer utrymme än WEB-XXL kontot hos patrikweb. En .com domän kan du regga för under 100 lappen ( $8.95) per år på www.godaddy.com

// D

  • Medlem
  • 2005-09-07 14:37
Ursprungligen av lilledanne:

Oderlands minsta paket med 250mb utrymme kostar 250:- + moms per år, det är mer utrymme än WEB-XXL kontot hos patrikweb. En .com domän kan du regga för under 100 lappen ( $8.95) per år på www.godaddy.com

// D

Ok, är 250 kronor då inkl ev uppläggningsavgift, faktureringsavg o dyl, eller tillkommer något? Oftast är de låga priserna endast när man reggar domän hos dem. Har du själv provat att regga domän själv och sen fått över den till webhotell? Har mest erfarenhet av helhetslösningar och då har jag gjort det åt företag. Då spelar inte priset samma roll nämligen Som privatperson är man ju en snål j-vel

Du skriver inte vad du har för krav, kanske är det inga jätteseriösa behov. Har själv tittat på patrikweb.se för en privat sida, men de gav inget professionellt intryck. Kan man inte bemöda sig att stava rätt och sätta ihop korrekta meningar i sitt avtal så får det vara för min del.

Senast redigerat 2005-09-07 14:47
  • Medlem
  • 2005-09-07 14:35

Hagelin:
Instämmer i dina slutsatser. Det som tilltalade mig var priset. Det som gör mig skeptisk är det du nämnde. Dels den obefintliga säkerheten i normalst språkbruk, och sen det faktum att man endast kan kontakta dem via e-post. Jag är bara ute efter en egen domän, liten plats för en sida och epostadresser med min egen domän. Kommer inte köra nåt avancerat i scriptväg eller så.

Japp..jag har reggat allt mitt hos godaddy.com , sen är det bara att peka om dessa till oderlands dns:er... ingen kostnad. Tror det tillkommer en kostnad första året för uppläggning av kontot - men följande år är det bara 250:- + moms som gäller..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 14:48

Jag har 5 siter på B-one och alla snurrar som bara den. Inga problem på ca 2år..

  • Medlem
  • 2005-09-07 15:16

Tror säkert att det snurrar, men om man läser den här sidan kommer man lätt på andra tankar.

http://www.bossew.1go.dk/b-one.htm

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-09-07 19:44

I regel får man ju vad man betalar för.
Oderland har bra och snabb suport. Värt massor om/när saker strular... Är själv mycket nöjd kund sedan två år.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-09-07 21:53

Manufrog kostar från 100 kr/år. Fungerar bra för mig i alla fall. Svensk och personlig support.

Loopia är bäst

  • Medlem
  • 2005-09-07 23:02

Skitbra tips Clas, tackar mjukast

1
Bevaka tråden