Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt Apple Wireless Keyboard har slutat fungera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 20:35

Har ägt min mac mini i ett par veckor nu och har stött på mitt första större problem.
Över nätterna har jag som vana att stänga av tangentbordet och sätta datorn i vila, men denna morgon ville tangentbordet helt enkelt inte koppla sig till minin, tangentbordet står bara och blinkar.
Jag har testat att starta om datorn och att ta bort tangentbordet från devices, men nu kan jag inte lägga till den igen, minin hittar den inte.
Bluetoothen på macen funkar f ö bra tillsammans med min mobil.
Tangentbordet är upptäckbart från min mobil.
Någon som vet vad problemet kan vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 22:38

Slut på batteri?

Det hjälper inte om du efter att du satt på tangentbordet igen trycker på lite tangenter på måfå? Det brukar snabba upp parkopplingen för mig iaf.

Den där lampan på undersidan blinkar väl förresten bara när tangentbordet inte har koppling till datorn så om den slocknar har den ju kopplat upp sig mot nåt och det kanske inte är datorn? Blinkar lampan hela tiden?
I så fall kanske du ska ta ur batterierna ur tangentbordet och låta det ligga några timmar för att se om det "glömmer bort" vad den har kopplat upp sig mot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 22:56
Ursprungligen av Rajje:

Slut på batteri?

Har testat med andra batterier.

Ursprungligen av gusax840:

Det hjälper inte om du efter att du satt på tangentbordet igen trycker på lite tangenter på måfå? Det brukar snabba upp parkopplingen för mig iaf.

Den där lampan på undersidan blinkar väl förresten bara när tangentbordet inte har koppling till datorn så om den slocknar har den ju kopplat upp sig mot nåt och det kanske inte är datorn? Blinkar lampan hela tiden?
I så fall kanske du ska ta ur batterierna ur tangentbordet och låta det ligga några timmar för att se om det "glömmer bort" vad den har kopplat upp sig mot.

Har testat att trycka på tangenterna, händer ingenting.
Angående lampan så blinkar den i ett par minuter varpå den slocknar helt, men jag har fortfarande ingen kontakt, jag skulle gissa på att den går in i något slags strömmspararläge.
Jag får testa att ta ut batterierna över natten och hoppas på det bästa.

EDIT: Fungerar fortfarande inte, får väll kontakta apple.

Senast redigerat 2005-09-07 07:56
1
Bevaka tråden