Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

W800i krashar min iMac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag har haft min SE W800i inkopplad (med usb-sladden) till min iMac 20" och drar ut sladden så hänger sig datorn och jag måste starta om den. Detta händer även om jag "matat ut" telefonen innan. Någon som varit med om samma sak och kan ge tips på hjälp? Mycket irreterande då jag oftar lägger över filer. Hade inga problem innan på min PC.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 21:55

dedär e ett "vanligt" fel med sony-ericsson-telefoner och 10.4. jag vet inte vilka telefoner som funkar eller inte funkar, men skriverier här på 99mac har listat bland annat z1010, z800i osv, men jag skulle gissa att din telefon också är drabbad. det finns en tråd här om ämnet med en länk till en liten kernel extention (typ tillägg) som löser felet..
här är tråden: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=82984
programmet heter K750iGrabber 1.2 och hittas här: http://www.macupdate.com/info.php/id/18845

glömde nämna det, men jag hade precis samma problem med min z800i och det tillägget löste mina problem.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 10:03

Lite off-topic, men hur gör ni för att föra över musik till w800i?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-07 10:37

Melker: Antingen via USB-kabeln eller Bluetooth. USB går snabbare.

Har du testat att koppla in telefonen till datorn någon gång? Med USB-kabeln kommer telefonen att fungera som en kortläsare och memorysticket hamnar som en flyttbar hårddisk på skrivbordet. Där navigerar du dig senare vidare till MemoryStick och så småningom mappen Audio (kan inte kolla sökvägen exakt, för jag har inte kabeln med mig).

Använder du bluetooth så parar du ihop mobilen med datorn, och sedan använder du programmet Bluetoothfilöverföring för att skicka/ta emot filer.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 10:48

Jovisst. Jag har testat både att koppla luren till datorn och att stoppa memory-sticket i en kortläsare men hur jag än gör så dyker de där fula filerna som börjar med "._" upp när man bläddrar bland låtarna i telefonen. Precis som när man kopierar filer till en pc-burk.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-07 10:53

Jaha, det är filer som Mac OS X skapar för att hålla reda på filerna i datorn. Du kan rensa bort dem med gratisprogram som t.ex. FinderCleaner eller köprogram som t.ex. Tinkertool System.

Sedan söker du helt enkelt upp telefonen på skrivbordet och väljer något i form av "clean up" beroende på vilket program du använder.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-07 10:54

Använder du Bluetooth så slipper du alla ._ filer förresten. Men det går ju långsammare ... Rekommenderar verkligen FinderCleaner!

1
Bevaka tråden