Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar Logitech Dinovo-tangentbord med Mac?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-11 23:57

vad menas som jag läst här o var att logitech dinovo inte funkar med mac, är det tangentbordet överhuvudtaget eller bara specialknapparna som åsyftas?

nån som vet huruvida dinovo 2.0 funkar? den utger sig för att vara mac-kompatibel fast om den billigare rf-varianten med silverkant också funkar köper jag den då den matchar bättre.
sen finns ju gränser för vad ett tangentbord ska kosta..

kan tyvärr inte bestämma mig vilket som passar bäst till en mini, ett sånt dinovo eller apples egna. iof är dinovo riktigt snyggt, men å andra sidan ser jag inte särskilt fram emot att behöva byta batterier i en sån sak som ett tangentbord. går det på nåt sätt att trixa dit en sladd till datorns usb-port eller näturtaget?
funkar en griffin powermate med apples usb 1.1-kontakter i tangentbordet?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 00:04

Säkert bara specialknapparna…

RF-varianten fungerar alldeles perfekt med en Mac mini. Det är bara det att Ctrl och Äpple är skiftade med varandra. Går lätt att binda om i OS X om man är lite fingerfärdig dock.

Att byta batterier i tangentbordet tror jag du behöver göra max en gång i halvåret (jag har inga problem hittills. Det tar ungefär tio sekunder. Betydligt snabbare och enklare än att hacka in någon form av strömförsörjning.

DiNovo (RF-varianten som jag har) är alldeles underbart trevligt att skriva på. Det finns för 1195:- har jag för mig, på www.kylning.com som också har en affär i Stockholm.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-06-27 16:09

Tjena

När ni säger RF-varianten, vilken menar ni då?
Denna?
Logitech® diNovo™ Media Desktop 2.0
http://www.logitech.se/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2158,CONTENTID=9874

/mvh Ola

Ursprungligen av Ola:

Tjena

När ni säger RF-varianten, vilken menar ni då?
Denna?
Logitech® diNovo™ Media Desktop 2.0
http://www.logitech.se/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2158,CONTENTID=9874

/mvh Ola

Nej, det där är bluetoothversionen.

Här är RF varianten, den är något billigare också. :rolleyes:
http://www.logitech.se/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2162,CONTENTID=9575

  • Oregistrerad
  • 2005-07-25 13:19

Hur menar du med att den fungerar utmärkt? Fungerar multimediaknappar och visas aktuell låt på nummerdelen?

Fungerar Bluetooth-versionen med Mac OS X?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-10 19:22

Fortfarande ingen som faktiskt har ett riktigt BT DiNovo som kan berätta för oss hur det fungerar? Snabbknappar och allt annat?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-12 00:03
Ursprungligen av linen:

Fortfarande ingen som faktiskt har ett riktigt BT DiNovo som kan berätta för oss hur det fungerar? Snabbknappar och allt annat?

Klart man har ett riktigt Logitech DiNovo BT, och jag kan medela att tangentbordet funkar alldeles utmärkt. Men de enda snabbknappar som funkar är volymknapparna.

/Johan

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-09-01 16:41

Funger BT Dinovo med Mac Minis inbyggda Bluetooth?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-05 23:34

Tror det är uträtt att den funkar med inbyggd Bluetooth.

illiquid, menar du alltså att inte ens play/pause funkar i iTunes?

  • Medlem
  • 2005-09-05 23:38

Ändrar rubriken (från "Logitech Dinovo-tangentbord") enligt följande:

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=31

och flyttar till rätt forum.

Mod

Konstigt, tycker jag. Jag har ett trådlöst (inte DiNovo) Logitech blablabla-tangentbord med en jäkla massa snabbknappar och där funkar alla. Epost, mediaspelare, web, search, volym upp o ner, paus, play - ja ni fattar. Hur svårt kan det vara att fixa ihop det till DiNovo, Logitech?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-21 07:15

Skaffa ControllerMate

Skaffa CONTROLLERMATE så kan du använda alla specialknappar. Jag har RF-versionen och har skrivit egna skript så jag kan starta Front Row med Media-knappen på den separata Numpad-dosan, perfekt som fjärrkontroll!

LÄNK, speedy? ( ja jag kan googla, jag vill bara uppmuntra till
ett schysstare sätt att skriva inlägg... )

  • Oregistrerad
  • 2006-01-22 14:52

Jag har också Controllermate och RF-varianten, fungerar fint väl man hittat knapparna. Det är lite svårt att hitta rätt i den där listan som finns i programmet, tyvärr. (tar tid!)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-28 00:14

Jag har Bluetooth varianten och använder också Controllermate. Tyvärr har jag inte kunnat hitta samtliga tangenter, speciellt på keypaden. Nån som lyckats lösa detta? Annars är det ett underbart program!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-28 00:25

ControllerMate hittas på: http://www.orderedbytes.com/controllermate/

Tangenterna (special) är (för RF):

Media: AL Consumer Control Configuration
Stop: Stop
Play/Pause: Play/Pause
Tidigare spår: Scan Previous Track
Nästa spår: Scan Next Track
Förstoringsglas: AC Search
Epost: AL Mail Reader
Hus: AC Home

Volymknapparna och Mute funkar ju by default.

1
Bevaka tråden