Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store: Account Information has changed (my ass)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 23:01

Jag försöker handla en platta men har hamnat i nån slags evighetsloop där det meddelas att "Your account information has changed" om och om och om igen och någon musik kan jag inte handla. nån som har lösningen på detta??

tack på förhand
mvh/jensa

Om jag inte minns fel så ligger felet i att man måste ha ett mellanslag i sitt postnummer av någon skum anledning. Postnumret ska vara i formen XXX XX, alltså tre siffror mellanslag och sen två siffror.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-30 23:20
Ursprungligen av schmuck:

Jag försöker handla en platta men har hamnat i nån slags evighetsloop där det meddelas att "Your account information has changed" om och om och om igen och någon musik kan jag inte handla. nån som har lösningen på detta??

tack på förhand
mvh/jensa

jag hade exakt samma problem idag...mailade apple och fick detta svar..

Citat:

Dear Tomas,

We apologise for the inconvenience you have experienced the iTunes Music Store. To purchase music on the iTunes Music Store, you will need to refresh your account information in your user profile. We will walk you through this process:

1. Using your web browser, go to http://myinfo.apple.com.

2. Select your country and preferred language from the pulldown menus.

3. Enter your iTunes account name and password.

4. Click Continue.

5. On the "My Account Profile" page, edit your primary address. Please note that zip codes should be entered as 3 digits, space, and 2 digits. Also, please refrain from using Swedish characters when entering your information.

6. Click Save at the bottom of the page.

When you make your next purchase in iTunes, you will be asked to review your billing information. At this point, you can change your information or simply click Done at the bottom of the screen to proceed. Once you click Done, you should be able to purchase music on the iTunes Music Store.

If iTunes continues to display an error message when you purchase music, please reply directly to this email with a full description of what you tried and what iTunes displayed.

We apologise again for any frustration this might have caused you. And, thank you for being an iTunes Music Store customer.

Sincerely,
The iTunes Music Store team

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-09-05 23:45
Ursprungligen av trissen:

jag hade exakt samma problem idag...mailade apple och fick detta svar..

Detta funkade för mig, som hade precis samma (irriterande) problem (och dessutom utan att jag mig veterligen hade ändrat några inställningar).

Har haft samma problem här! Fattar inte att det ska vara så svårt att ordna det lilla mellanslaget när man postar datan.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 21:03

Tack för tipset med mellanslaget! Nu funkar det för mig igen.

Tack för hjälpen. Jag hade mellanslag i telefon numret...

Postnummer i Sverige skrivs med tre siffror mellanslag 2 siffror.
Alltså nnn nn.
Kolla på vanliga brev, så ser du hur det ser ut. Jag vet, det är ett antikt system och föråldrat för ingen får vanliga brev längre, men i Sverige räcker det inte med enbart en gatuadress eftersom samma gatunamn finns på flera orter och därför har man postnummer. Att man har mellanslag i postnumren är för att göra dem lättare att läsa! Det blir för grötigt för hjärnan att ha 5 siffror på raken.

1
Bevaka tråden