Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

säkerhetskopiera spel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(tiger Woods 2005 )
Hur gör man för att säkerhets kopiera sitt köpta spel
Bränna går bra men inte att spela på kopian
då frågar den efter orginal skivan

Hans Häger

Hur har du gjort kopian?

Startade toast och tryckte på copy
Hans

Prova använd Disk Utility då och skapa en skivavbild som du sen bränner ifrån.

Sätt i spelet du ska kopiera och starta sen Disk Utility. Markera spelet i den vänstra kolumnen och gå File->New->Disk Image from... (spelets namn). Under Image Format väljer du DVD/CD Master.

När du fått en skivavbild så bränner du den till en ny cd från Disk Utility.

Vet dock ej om detta gör nån skillnad från att använda Toast men jag lyckades bättre med detta då jag skulla göra en kopia av Mac OS.

Ursprungligen av Rickard A:

Prova använd Disk Utility då och skapa en skivavbild som du sen bränner ifrån.

Sätt i spelet du ska kopiera och starta sen Disk Utility. Markera spelet i den vänstra kolumnen och gå File->New->Disk Image from... (spelets namn). Under Image Format väljer du DVD/CD Master.

När du fått en skivavbild så bränner du den till en ny cd från Disk Utility.

Vet dock ej om detta gör nån skillnad från att använda Toast men jag lyckades bättre med detta då jag skulla göra en kopia av Mac OS.

Det funkar ibland men inte alltid. Det går alltid att prova men jag tror inte att det ska göra någon skillnad.

Jag testade
samma resultat som tidigare.
Det är för ,,,,, att man inte ska kunna göra en säkerhetskopia på sitt köpta program

Hans

Testa att montera skivavbilden och spela direkt från den istället för att bränna en CD.

Har provat detta oxå,
Har även testat genom Nero med samma resultat

Hans

Jag är inte hundra, men skulle din skiva paja så tror jag Aspyr ersätter med ny om du skickar in ditt ex; efter föregående e-postkorrespondens.

1
Bevaka tråden