Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire i iMacG4 globe, Varning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 08:22

Hej som första inlägg måste jag erkänna att jag sabbat firewireportarna i min iMac G4. Körde harware test och hade en firewiredisk ansluten av misstag. Efter testet får jag bara felmeddelande och hamnar i Hardware Reset där ett felmeddelande error 300 mm dyker upp. Systemet hittar heller inte någon info firewire. Datorn fungerar eljest helt OK. Klantigt och enda lösningen är väl moderkortbyte (dyrt). Några förslag??

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-05 11:01

Det låter märkligt att FW-portarna skulle gått sönder bara för att du körde AHT. Dra ur alla sladdar ur maskinen inkl ström och låt den stå några timmar. Koppla sedan i endast tangentbord, mus och ström och kör igång. Om FW fortfarande inte fungerar så kan du börja bli orolig.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 13:05

Hej
Tyvärr har jag provat detta och portarna känns inte av. Jag har Kört hardware reset och nvram reset och allt möjligt. Datorn fungerar helt OK med senaste Tiger och dess uppdateringar. Men FW portarna känns inte av. Misstänker att kretsen som styr portarna kan ha fått en knäck.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-05 13:14

Det där ska inte kunna hända av att köra AHT, ta kontakt med Apple och skrik "GARANTIREPARATION"!!!

Kanske lite fel forum för det här...

Borde väl ligga under "Hårdvara / eMac och iMac", och inte under "Allmänna forum / Presentationer"

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 13:49

Tyvärr är det en gammal iMac G4 Globe( första modellen med Superdrive och platt skärm) och garantitiden har gått ut för länge sedan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-05 14:04

Om det verkligen är ett hårdvarufel så kan man ibland få Apple att fixa det iallafall. Det är bara att prova.

Flyttar tråden till forum Hårdvara / eMac och iMac.

1
Bevaka tråden