Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket spel ska jag köpa

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa födelsedagspresent till tjejens son som fyller 13 år men vet inte vad som kan vara lämpligt - vill att det INTE är ett våldsamt spel och hellst att CD:n har både Mac och PC version - finns sådana - kan ni ge mig lite tips ?? Han har PC hemma hos sig men kör Mac hos mig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-05 09:16

Sims?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-05 09:27
Ursprungligen av Creops:

Sims?

Det tråkiga med SIMS och SIMS 2 är ju att man måste köpa två spel om man vill ha både Mac- och PC-versionen. Vill man dessutom ha både SIMS och SIMS 2 för båda plattformarna så blir man ju tvungen att köpa 4 spel!! Och sen kommer tilläggen till det.

Det blir minst sagt lite durt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-05 09:23

Myst V har precis kommit ut. Vår son är Myst-fantast och har samtliga tidigare spel i serien; Myst, Riven, Myst III Exile och URU. Jag köpte tillägget "Path Of The Shell" i förra veckan hos Spelbörsen för 39 Kr!

Superhjältarna är ganska kul, men lite våldsamt. Tänk på att det finns två olika spel med figurerna från filmen Superhjältarna. Ett spel "Incredibles - When Danger Calls" från 3 år, som inte är lika kul och "Superhjältarna" från 7 år som är betydligt skojigare, men också mera våldsamt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-05 09:32

Varför inte Dungeon Siege, mycket trevligt RPG spel och nu har ju 2:an kommit ut också.
Eller Warcraft 3! Oahahaaa!!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-05 10:00

Creops: LOL

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 11:08

Postal 2

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-05 14:19

Soldier of Fortune 2 Gold Edition

Här finns några spelförslag.
http://www.aspyr.com/games.php/mac/apack/
Dom kommer alla tre men man kan också få tag på dom stycke vis.

Tror att dom har både Mac och PC versionen på CD:n men är inte helt säker. Inget våld.

Länk till samma spel fast på deras PC hörna.
http://www.aspyr.com/games.php/pc/apackpc/

WorldofWARCRAFT JEJ haha ;D så kan han ha nått att slösa månadspengen po

våldsfritt? verkar grymt tråkigt enligt mig. köp en tysk version av något så är blodet grönt istället för rött, alltid något...

Vid 13 klarar man väl lite våld?
Finns typ inga bra spel utan våld.

Mitt tips måste vara något sportspel (om han gillar sportspel då förstås)

Om han är golfintresserad t.ex. så kanske Tiger Woods är ett bra alternativ?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-08 01:28

World of Warcraft och Warcraft 3

Båda är hybridspel som fungerar både i OSX och Windows

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-09 01:04

Minns att min morsa va lite petig med "icke vålds spel" men lite våld måste spel få inehålla. T.o.m lir som "Jak & Daxter" och "Super Mario" inehåller ju våld lixom.
Men iaf...finns Lemmings Revulution eller Lemmings 3d till OSX så är ju det klassiker nästan. =D
Annars har vi ju Colin McRae Rally, The Sims, Age of Empires 2 (rekomenderas STARKT även om det inehåller våld, men inte så extremt o rått...) sedan har vi ju Myst serien. Spana även in Ambrosia. Har gort många bra spel.

http://www.ambrosiasw.com/news/

Aperion, GoBall och Darwania e roliga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 02:08

De flesta "populära" spel som finns i butik idag kommer dessvärre sällan ut i PC/Mac-kombinerad version, vilket var vanligare förr när exempelvis Quicktime användes som spelmotor (!). Däremot finns det många klassiker som ligger i hygglig priskurs, vilket kanske lämnar öppet för att köpa spel till både PC:n och Mac:en.

Personliga favoriter är humoristiska Monkey Island-serien (om man är hyggligt bevandrad i engelska), samt ovan nämnda Myst. Båda spelen fokuserar mer på användandet av hjärna och kreativitet snarare än snabba reflexer.

1
Bevaka tråden