Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig tv-ut från Mac Mini

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-02 15:16

Har nyss inhandlat en DVI-till-video-adapter för att koppla Minin till min TV. Dock blir bilden riktigt usel med S-video, skärpan är det inget fel på men det flimrar något fruktansvärt i diagonala "vågor" över bilden. Provade med komposit, men då blev bilden svart-vit och ännu sämre. Med min PC och S-videokabel var bilden perfekt, varför blir det så dåligt nu? Kan det vara ett måndagsex av adaptern jag köpte, eller klarar inte Minin att ge TV-ut til en 32" Widescreen-TV?

Kan det möjligen vara så att du har en NTSC-upplösning vald istället för PAL i inställningspanelen "Bildskärmar"?

Se till att den ligger på 50Hz i Bildskärmsinställningar.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-02 21:10

Tack för tipsen! Har valt PAL - och 50Hz. Till saken hör att det är en 100Hz-TV, kan det vara det som ställer till det? Det konstiga är ju att det fungerar bra med TV-ut från PC:n... *kliar mig på skallen*

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-02 22:05

Testa att ställa in både datorn och TV:n på NTSC 60 Hz istället.
Om det går.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-03 11:05

Hej!

Jag har samma adapter och det funkar fint för min del. Har dock en äldre 28" WS tv.

Tror det även finns olika adaptrar, en för pal och en för ntsc. Minin skalar om bilden automagiskt när jag byter från bildskärmen till tv:n.

/j

1
Bevaka tråden