Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern HD medföljer utan kostnad

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte Mac mini 1.42 GHz förra veckan på PC City i Stockholm (Sickla). Såg sedan för några dagar sedan, att det nu medföljer en Wester Digital extern HD på 80 G utan kostnad. Åkte ner med kvittot och frågade om dom ville göra ett "återköp inom 30 dagar" för att jag skulle komma i åtnjutande av erbjudandet. Fick en HD utan kostnad genom att visa kvittot. Hyffsad deal. Vem säger nej till en "gratis" HD, vär ca. 1000 lappen.

Bra deal - schysst av PC City att leva upp till det.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 13:36

PC-City är nog Sveriges bästa Mac-återförsäljare. Hela sortimentet utställt i butiken. Bra priser.

Ursprungligen av Wire:

PC-City är nog Sveriges bästa Mac-återförsäljare.

Kanske inte bästa men definitivt största och en av de få som har de flesta macmodeller uppställda för hands on test.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-12 02:16

Köpte en iPod Photo-dockstation där idag för 259kr (orginal)
Det är billigt med tanke på att ALLA andra ställen inkl. applestore tar 375kr för den.

Dom har helt otroliga priser ibland - undrar hur tusan dom gör det?

När försäljningspriserna är lägre än vad en direktköpande återförsäljare har som inköpspris börjar man fundera över vilken kanal dom har hittat.

Ursprungligen av Björnström:

Dom har helt otroliga priser ibland - undrar hur tusan dom gör det?

.

Genom en kombination av lockpriser direktimport och stora inköp PC-City ägs av Dixon gruppen som har ungfär 130 Stormarknader och totalt 1400 butiker i hela europa, vilket ger vissa stordriftsfördelar.

Ursprungligen av Simon Templar:

Genom en kombination av lockpriser direktimport och stora inköp PC-City ägs av Dixon gruppen som har ungfär 130 Stormarknader och totalt 1400 butiker i hela europa, vilket ger vissa stordriftsfördelar.

Det är antagligen lättare att pruta om man köper en månads produktion av iPod tillbehör än bara en låda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-01 12:06

PC-City är riktigt bra, tror även dom har en liten inverkan på att folk switchar till mac. När man går förbi lilla söta minin (som jag) och får se hur liten och snygg den är i verkligeheten, samt apples övriga supersnygga hårdvara. Många svensson vet nog inte ens att minin existerar, apple ser man ju inte på siba, elis, onoff och dom andra. Känner en på PC-city men han kunde inte ge mig någon rabatt på macen, men fick ju ändå en extern 80 gigs hd och priset var ändå bättre än på apple store, så kan man vara annat än nöjd ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-12 12:35

Hmm... har vi sånt i gbg? ( PC-City )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-12 12:36
Ursprungligen av Jonaz:

Hmm... har vi sånt i gbg? ( PC-City )

Får ta en sväng till Jönköping...

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-09-01 15:40

Hur kan man inte tycka om PC-City? Jag var där i Fredags och inhandlade en PPB15". Priset var lägre än alla priser på macbarometern och dessutom skulle det medfölja en extern HD på 80 gig, värde ca 900 pix. Det är ju ett finfint deal. Nu var det så att de inte hade inne den externa disken, utan skulle ringa när den kom in. I dagens reklamskörd kom det ett nytt blad från PC-City där man skulle få med en Airport Express om man köpte samma dator som jag köpt för en vecka sedan. Det är ju ett ännu bättre deal eftersom jag funderat på köpa en APE. Så jag begav mig tillbaka till butiken för att förhandla. Jag gick in och efter att ha tillbrinagt ungefär en minut på Apple avdelningen så kommer det fram en försäljare och frågar om jag vill ha hjälp. Det vill jag ju och förklarar mitt ärende. Jag vill "byta" erbjudande till det bättre erbjudandet, går det? -Javvist, inga problem säger försäljaren, skall bara kolla om vi har några i lager, det hade dem och efter 5 minuter lämnar jag affären med en Airport istället, UTAN KNUSSEL!! Jag tycker det är helt fantastiskt. Så bra service har jag nog inte fått någostans någonsin. Heder till PC-City. Kollade snabbt in lite andra grejjer och de verkar ligga under i pris på nästan allt. 6 kronor på Migthy Mouse kanske inte är mycket, men ändå.

Hur är personalen då? Vet de vad de pratar om?
Hur hanterar de reparationer?
Det är också viktigt men jäklar vad sugen jag blir att besöka en PC City.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-02 01:26

jag köpte min powerbook därifrån, eftersom killen inte visste att tiger inte följde med just till min dator eftersom den stod där innan tigern släptes i våras så gick dem med och gav mig halva priset på tigern.. rätt ok deal

heja pc city

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-09-02 08:42

Har dom mycket tillbehör till mac på pc city?? t.ex. apples tangentbord och sånt..

Senast redigerat 2005-09-02 11:25
Ursprungligen av bergfur:

Har dom mycket tillbehör till mac på pc city?? t.ex. apples tangentbord och sånt..

Dom har i princip alla tillbehör till mac. Vad gäller tangentbordet, har dom både med och utan tråd.
Skulle idag inhandla en ny usb2 kabel på 2 meter. Slut i lager sa säljaren. Men du kan få en på 5 meter för samma pris, det är ju inte ditt fel att dom är slut. Tror inte det är många handlare som utan uppmaning, kommer med det erbjudandet. Lämnade PC-city med 5 meter för 179 kronor.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-02 18:22

Glöm inte kolla deras fyndhörna!!

Glöm inte kolla deras fyndhörna!!

Spara en 50-lapp på en Applemus, bara för att kartongen blivit öppnad

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-02 21:35
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Glöm inte kolla deras fyndhörna!! [klipp]

Köpte BT-tangentbord med 10% avdrag och 100% garanti.

1
Bevaka tråden