Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seeeg nyhetsrapportering på 99mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det väldigt länge sedan en nyhet publicerades på 99mac.

Vad händer? Macworld.se -som vi brukar hacka på- kör ju så det ryker.

Det finns ju en outstandig nyhetssajt som jag inte vet om jag ska nämna här... När det gäller ett bra forum är detta helt klart bäst. Jag tror nog att dom vill satsa på detta istället för nyheter. Men vist, något nyhet skulle vara kul.

macnytt.se eller?
edit: macfeber.se är också bra.

macfeber.se tänkte jag på

MacWorld är ju inte bara en webbplats utan en tidning också (som ägs av IDG), och om jag inte minns fel så har dom lagt om sin strategi lite och placerar fler nyheter på webben och placerar mindre nyhter i tidningen (när tidningen kommer är ju dom flesta av nyheterna gamla)
Så dom som placerar nyhterna på MacWorld får väl betalt för det?

När det gäller 99Mac så är det ju menat mer som ett forum och har till skillnad från MacWorld som ägs av IDG inte råd att betala någon för att skriva nyheter, men om man är intresserad av att bli redaktör på 99Mac kan man ju ansöka om det, och jag skulle ju bara bli glad om det skrevs fler nyheter här.

MacPro och MacFeber är ju dom nästan ultimata Svenska nyhetsajterna när det gäller Mac/Apple och vi får ju inte glömma MacNytt som verkar vara en trevlig community (även fast jag inte brukar besöka den)
Och på senare tid har det ju dessutom kommit några uppstickare såsom Mactuellt och den där sidan som jag jämt glömmer bort namnet på.
Dessa är ju finfina gratis nyhetssajter som drivs av några eldsjälar som håller på med det på fritiden och är väldigt trevliga sidor.

Skrev detta efter vad jag själv tycker, så det kanske innehåller något faktafel (även fast det inte är så mycket fakta)

Ursprungligen av Markus Bennermo:

MacPro och MacFeber är ju dom nästan ultimata Svenska nyhetsajterna när det gäller Mac/Apple och vi får ju inte glömma MacNytt som verkar vara en trevlig community (även fast jag inte brukar besöka den)
Och på senare tid har det ju dessutom kommit några uppstickare såsom Mactuellt och den där sidan som jag jämt glömmer bort namnet på).

http://www.maximac.se ?

Ursprungligen av Hagelin:

Japp, stämmer.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-02 09:56

När de hemsidorna med macnyheter (macfeber.se, macnytt.se, macworld.se) inte har lagt in någon nyhet på länge brukar jag alltid gå in på www.macpro.se De har banne mig alltid intressanta nyheter som de andra sajterna inte tycks få med.

Ursprungligen av Ree_Tab:

När de hemsidorna med macnyheter (macfeber.se, macnytt.se, macworld.se) inte har lagt in någon nyhet på länge brukar jag alltid gå in på www.macpro.se De har banne mig alltid intressanta nyheter som de andra sajterna inte tycks få med.

Synd att så få verkar uppskatta macpro dock, vad kan sajten ha, 500-700 besökare per dag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-02 14:01
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Synd att så få verkar uppskatta macpro dock, vad kan sajten ha, 500-700 besökare per dag?

Brukar gå in nästa varje dag där. Om det är 5-700 besökare så är det ändå inte fy skam, nyheterna där är som någon skrev ovan ofta lite såna som man inte ser på dom andra siterna och jag tror att har man varit där en gång återkommer man.

1
Bevaka tråden