Vad baserar du det på?
På pappret så skiljer endast pixelshader 2.0 mellan 9550 och 9200. Det vad som CoreImage kräver för att fungera ungefär. 9200/9550 har samma antal pipelines och samma hastighet på minne/GPU. FX5200 är bättre än båda de korten. Sen krävs det bra med VRAm för att hålla alla texturer i spel lättåtkomliga. Återigen så är FX5200 bättre med sina 64mb mot 9550 32mb.
Hade gärna sätt din källa på att 9550 är bättre än FX5200. GPU är inte allt, komihåg det. Sen kan du läsa på lite ang CoreImage och varför den nästan kräver 64mb VRAM.
Slutligen så kan jag påpeka min tes varför ibook bara får 32mb Vram, och det är av den enkla anledningen att 32mb delat på 2st skärmar inte är tillräckligt, faktum är att 64mb delat på 2st skärmar är på gränsen det också. Själva skärmdubbleringen fixar du enkelt med att ändra i OF, om jag minns rätt. Det är inte det som är hindret, utan bristen på grafikkortsminne (VRAM).
Någon som vill tillägga något?