Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lokal återförsäljare i Kalmar

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-05-18 21:35

Hej på er.

Är det nån butik i Kalmar som säljer mac? Kollade apples webb och de hänvisade till siba, men de säljer inte mac. Sen nån ute på flotiljevägen. Nån som vet nån bra butik i kalmar eller i närområdet?

//Peter

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 16:36

Nej jag har inte heller hittat nån butik här i Kalmar. Jag fick köpa min PowerBook via AppleStore.
Dock hade jag tittat på Powerbooken när jag var nere i Malmö.

Tror att Office på Flottiljvägen säljer Mac. De är i alla fall auktoriserat servicecenter.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-06-28 18:07

Kollade in office idag. De tar hem det man vill sa de. det får nog bli en mini genom dem. De var dock lite dyrare

Finns det en målgrupp för en butik i Kalmar?

Finns det någon riktigt duktig macanvändare som har erfarenhet av teknikerjobb i Kalmarområdet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-02 14:02
Ursprungligen av Björnström:

Finns det en målgrupp för en butik i Kalmar?

Finns det någon riktigt duktig macanvändare som har erfarenhet av teknikerjobb i Kalmarområdet?

hugger du så fort du kan, sugen ?

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-04 16:00
Ursprungligen av Björnström:

Finns det någon riktigt duktig macanvändare som har erfarenhet av teknikerjobb i Kalmarområdet?

Garanterat .

En målgrupp finns det allt. Kalmar är ändå en ralativt stor studentstad bl.a. med Högskolan för lärarutbildningar, spelutvecklare, biologi, fysik samt konstnärliga utbildningar. Det är långt till närmsta AppleCenter (Linköping borde det bli?) så här skulle det definitivt behövas ett.

Ett tips från en f.d. Kalmar student

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-09-01 10:54

Men office i Kalmar säljer ju mac.

Förtydligande: Menade ett Apple Center med datorer hemma som kunderna kan klämma på, och då inte bara t.ex. en iMac utan en maskin från hela lineupen. Jag har inte kollat upp Office men förstod de som så på tidigare talare att dom bara tog hem maskiner på begäran?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-09-02 13:17

Jo så är det iof. Vore jätte bra med en "riktig" återförsäljare, så man kan klämma på datorerna

Senast redigerat 2005-09-05 10:12
  • Medlem
  • 2005-09-02 13:52
Ursprungligen av Queux:

Jo så är det iof. Vore jätte bra med en "riktig" återförsäljare, som man kan klämma på!

Var det verkligen återförsäljaren man skulle klämma på? Jag trodde det var datorerna
*kunde inte låta bli*

  • Medlem
  • 2005-09-02 14:16

oj, blev fel här

Ja, Kalmar är märkvärdigt dåligt försett på Macsidan för att vara en så pass stor stad. Nu kommer ju snart IKEA dit och Clas Ohlson. Nu väntar man bara på en Appleåterförsäljare värd namnet.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-10-18 13:24

Är det någon som vet om det finns någon återförsäljare av apple produkter, ej iPod som finns lite var stanns. Typ iMac och datorer osv?

Jag kan tänka mig att ett apple-center i sydostregionen skulle vara fullt möjligt. Vet inte hur det är i Växjö? Kalmar är ett bra alternativ, kan ju dra folk från Karlskrona, Växjö, Oskarshamn, Öland mm. Studerar själv i Kalmar och gör allt för att få över fler på macsidan... det går dock lite trögt.

Hej, jag har försökt att göra något åt detta men inte fått något gehör!
Siba menar att deras sortimentet måste vara lika för alla butiker så någon specialare med fruktförsäljning i vårt siba-varuhus var dom inte intresserade av! Jag har också tillskrivit Apple och föreslaget olika praktiska lösningar, även här utan gehör!

Nu i november kommer Bauhaus till stan, och dom är ju återförsäljare till Apple - kanske en bättring är på väg...

För dig som behöver hjälp med din dator finns MacDoktorn i Kalmar!

Senast redigerat 2008-04-23 09:55
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-23 09:42
Ursprungligen av MacMagnus:

Nu i november kommer Bauhaus till stan, och dom är ju återförsäljare till Apple - kanske en bättring är på väg...

Bauhaus? Dom som säljer toaletter, vedträ och blommor?

Ursprungligen av MacMagnus:

Nu i november kommer Bauhaus till stan, och dom är ju återförsäljare till Apple - kanske en bättring är på väg...

Du menar kanske MediaMarkt. De är på gång att öppna i Kalmar.

Sorry, hoppade i galen tunna - Media Markt menade jag!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-04-23 16:03

Onoff har ju en iMac 24" uppe så de borde ju ha lite sortiment. Enligt deras hemsida har de även Macbook, dock inte i Kalmar. Kanske finns större chans att de kan fixa än Siba

Kanske kan bli nåt av IKEAområdet om nån mac-återförsäljare kommer dit

Media Markt har ju iaf alla datorer som demonstration I alla fall i Sundsvall. Det blir spännande att se vad som hittas på i Kalmar

Om du bor i Kalmar så kan du åka in till Växjö och besöka MacSupport, där man givetvis säljer macar. Köpte själv min macbook där.

Hmm.. Lite gammal tråd som jag ramlade över när jag letade efter annat...
Men nu har det iallafall öppnat nåt som heter K Store i Kalmar, som om jag inte sett fel genom skyltfönstret säljer allt från iPod till Mac-datorer...

Beklagligt att man inte flyttade ner dit i höst då.

Det stämmer, K Store öppnade "ljudlöst" redan i somras på Kvarnholmen. Media Markt har också öppnat "med buller och bång" i september på IKEA-området, med en stor avdelning med Appleprodukter. Hoppas att Apple tar tillbaka lite förlorade marknadsandelar, och att KalmarMUGgen får lite fler medlemmar!

Senast redigerat 2008-10-09 20:58
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 12:25
1
Bevaka tråden