Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film i 466?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-31 17:57

Räcker en PowerMac 466mhz för att spela film typ divx?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-31 18:15

Nätt och jämnt.

Beror på, en G4a klarar nog av det. Eventuellt en stationär G3, men inte en bärbar vid den hastigheten.

OS9 är nog inga problem för övrigt, det är i OSX du kan ha prestandaproblem.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-31 20:13

Kollade på film med min 300MHz G3 iBook utan problem (med många optimeringar o inställningar )
en 466MHz Power Mac klarar det utan problem...

Dra hem mPlayer OSX finns på versiontracker
VLC snor så mycket CPU...

DivX funkade fint på min 400MHz stationära G3 som jag hade innan -MPlayer
inga problem ska det vara för dig då.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-31 21:45

Gött jag ska köpa en G4 av skolan för 1000 spänn och ha som surfdator, så detta verkar lovande.
Jag är en dag från att bli en switcher.

1000:-, vicket trevligt pris med för en sån burk!
Du kommer nog bli mycket nöjd, men tänk på, en 466MHz är ingen superdator, så förvänta dig inte att den ska spela Doom 3 och sånt

  • Oregistrerad
  • 2005-08-31 22:10

Nej det har jag fattat, jag ska mest ha datorn till att surfa.
Ja jag hade lite tur, fick reda på att skolan sålde dom av en slump, jag var inne på en mini innan, men var lite osäker. Nu kan jag känna på mac innan jag skaffar nåt värre.

Jag började känna på OSX med min B&W G3 på 400MHz, hade en underbar upplevelse, så du kommer nog mest troligen ha det med, tar dock en stund tills man lär sig vissa saker.
En sak som jag alltid gillar med OSX är hur snabbt och enkelt man kan byta mellan öppna program Äpple+Tab, oftast utan massa Windows-aktiga grafik buggar.
Om det är OS9 på den så kanske det inte är riktigt lika roligt, men grunderna finns där iaf.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-31 22:25

Tiger finns på Piratebay

  • Oregistrerad
  • 2005-09-04 14:10

Köpte också en Power Mac G4 från skolan och den funkar prima. Kör OS X på den och det funkar finfint att visa film.

1
Bevaka tråden