Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Specialmjukvara i Nokia 6680 från Tre?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-26 21:08

Funderar på att köpa en Nokia 6680 med Tre-abonnemang. Har de någon specialmjukvara i telefonen, och i så fall vilken? Eller är det vanliga Symbian 60?

Något annat jag borde ta i beaktande?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-27 14:19

Specialmjukvara

Själv kör jag ofta AgileMessenger för ICQ, MSN, IChat/AOL, Yahoo, vilket funngerar mycket smidigt. Om jag orkar fixa till en gammal PeCe, så kommer jag köra mobilen som Skype telefon via blåtand hemma, se sök på "usefull skype phone" Ska söka efter ett program så man kan köra timer på mobilen, vid matlagning, tvättdagar.. Supersmidigt att kolla på pdf filer i telefonen, har laddat hem de busstidstabeller jeg behöver!

Väntar på min Krussel väska för att skydda mobilen,

122016 Krusell Nokia 6680 Classic Multidapt 1 152.76 152.76
Case
Est. 1 Day
------ ---------------------------------------- --- ------- --------
152.76
Shipping Info 90.00
MOMS 60.69
--------
Total 303.45

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-27 21:40

Tack för tipsen! Skype över blåtand verkar ju toppen.
Vet du om den klarar SSL-krypterad IMAP-mail? Lyckas inte hitta info om det någonstans.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 23:04
Ursprungligen av C-mon:

Tack för tipsen! Skype över blåtand verkar ju toppen.
Vet du om den klarar SSL-krypterad IMAP-mail? Lyckas inte hitta info om det någonstans.

Ja, det gör den. SSL funkar med både POP3 och IMAP4.
Det fina med Symbian är att även om den medföljande e-postklienten inte klarade det, så kan du installera ProfiMail eller nån annan klient som gör det.

Ja fast den inbyggda klarar det så det är ingen fara på taket!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-15 21:04

Är det nån som vet nåt om hur man kan få macen och 6680n att kommunicera via USB sladden man fick till? Jag vill bara överföra till mp3or och bilder mellan maskinerna.

1
Bevaka tråden