Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GDM-5410 och OSX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-30 20:39

Testade min GDM-5410 monitor nu, men verkar inte fungera. =/
Kan bara få max 1600x1200x85 och dessutom blir alla fönster lustigt skuggade när man förflyttar dom. Någon som vet vad som kan va snett?
Vad finns drivrutiner?

Drivrutiner behövs inte eftersom alla skärmar pratar DDC med grafikkortet, däremot låter det som att ditt grafikkort inte kan leverera högre upplösning med den uppdateringsfrekvensen. Men förmodligen går det att hitta fler användbara frekvenser med SwitchRes, värt ett försök iaf.

Nästan alla skuggproblem beror antingen på dålig bildskärmskabel (alla VGA-sladdar är iofs dåliga per definition, men det finns mer och mindre dåliga) eller sunkig D/A-omvandlare på grafikkortet. Prova med en bättre kabel, förhoppningsvis löser det större delen av problemet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-31 00:34

Ska testa en bättre kabel då!
Ska testa SwitchRes.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-31 16:28

Så, testat annan kabel. Men den verkar inte va "bra kvalite" nog ändån...hm...
Vet att det inte e fel på skärmen då jag testat den hos han jag köpte den av. Någon som vet vilka kablar man ska ha? Vart kanm na hitta 13W3>DVI om det finns? Helst skulle jag vilja ha det eller DVI>VGA då jag har DVI i datorn. Läste någon stanns att man behövde ha "Trippel shielded" eller nått o inte bara "dubble shielded"...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-31 22:01

SwitchRes är najs! Men är visst trial...något bra alternativ till det programet?

1
Bevaka tråden