Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple music event set for Sept 7

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-29 20:23

Appleinsider skriver att Apple ska ha en special event den 7 sep för en ny musikrelaterad produkt.

Läs här.

Vad tror ni. Får vi både iTunes luren och uppdateringar på iPod?

Men, kunde det inte ha varit den sjätte? då fyller jag år

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-08-29 20:28

Man kan inte få allt...

Jag hoppas starkt på en upphottad version av iPod. Gärna båda, annars helst Shuffle!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-29 20:44

Är det säkert att de iTunes-telefonerna vi har sett frrån Motorola är de som kommer att skeppas? De känns så trista...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-29 21:27

antingen är det en sjukt trist landstingstelefon från menyförvirrade motorola och alla jenkare klappar ändå händerna ELLER...
...så är det något så sinnessjukt koolt, underbart, häftigt revolutionerande som bara apple kan leverera och hela världen håller andan.
jag förbereder mig mentalt på det första.
för om det hade varit alt två så hade dom inte behövt attribut-trimma press releasen så.
och, nej, jag tror inte det finns något läge mellan dessa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-30 00:27

Undrar om det går att röka?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 08:51
Ursprungligen av pgjores:

Undrar om det går att röka?

isf plockar vi fram vaporizern direkt.

Dags att plocka fram Visa-kortet och göra sig beredd då...

"1000 songs in your pocket changed everything. Here we go again,"

Känns rätt onödigt att köpa en iPod nu när de säger så.

Är det månne en biografsalong med tusen platser, som får plats i fickan?

Känns som att en iTunes-mobil inte är tillräckligt stort för att dra på med superlativ så där. Måste till något större, typ filmspelare, för att verkligen slå oss med häpnad tycker jag.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Känns som att en iTunes-mobil inte är tillräckligt stort för att dra på med superlativ så där. Måste till något större, typ filmspelare, för att verkligen slå oss med häpnad tycker jag.

Det knepiga med Apple är ibland att marknadföringsfolket tar i på ett överdrivet [amerikanskt?] sätt som får en del macanvändare att tro på mirakel och revolution.

Å andra sidan, det knepiga med många av macanvändare inte fattar när de faktist får en sådan revolution framför näsan (se bara på hur det lät här på 99mac när iPoden lanserades för första gången, oj vad vissa sågade den).

Så sammanfattningsvis kan vi väl säga att oavsett vad Apple lanserar kommer det att sågas av vissa...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-30 13:14
Ursprungligen av Adrian B:

...
(se bara på hur det lät här på 99mac när iPoden lanserades för första gången, oj vad vissa sågade den)
...

För att inte nämna när det ryktades om Intel-övergången, innan det var sagt av Jobs själv var det inte många av medlemmarna här som trodde på det som till och med stod i DN och Aftonbladet.

Ursprungligen av Solid:

För att inte nämna när det ryktades om Intel-övergången, innan det var sagt av Jobs själv var det inte många av medlemmarna här som trodde på det som till och med stod i DN och Aftonbladet.

Jo, fast det är lite skillnad på att såga ett rykte och att såga en faktisk produkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-30 14:22
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, fast det är lite skillnad på att såga ett rykte och att såga en faktisk produkt.

Visst är det lite skillnad på ett rykte och en produkt.
Men det handlar fortfarande om människor som inte vill/vågar tro på förändring.

  • Medlem
  • 2005-08-30 13:22

Men iTunesmobil? Undrar om det blir nåt extra utöver det vanliga, för musikmobil finns ju redan - SE:s W800 och fler lär komma. Att man har just iTunes i mobilen skiter man väl i och möjligheten att köpa låtar i just iTMS känns ju inte som det hetaste av det heta direkt. Samtidigt så tror jag ju att en sammanslagning av mobil, kamera, mp3-spelare etc är den rätta vägen, även för Apple.

Får hoppas att de kommit på nåt alldeles extraordinärt så att den eventuella musikmobilen verkligen höjer sig över mängden.

Ursprungligen av Giggs:

Men iTunesmobil? Undrar om det blir nåt extra utöver det vanliga, för musikmobil finns ju redan - SE:s W800 och fler lär komma. Att man har just iTunes i mobilen skiter man väl i och möjligheten att köpa låtar i just iTMS känns ju inte som det hetaste av det heta direkt.

Men det finns ingen mobil som är integrerad med iTunes idag, eller hur? Det är ungefär som med iPod Shuffle, halva grejen är iTunes och integrering med iTunes.

Ursprungligen av Adrian B:

Men det finns ingen mobil som är integrerad med iTunes idag, eller hur? Det är ungefär som med iPod Shuffle, halva grejen är iTunes och integrering med iTunes.

Frågar du mig är det hela grejen. Jag tröttnade på min iPod shuffle efter mindre än en vecka. Det är verkligen inte kul att bara slumpa fram musik som Apple försökte få det att låta. Men iom att good old Steve sa att det var häftigt köpte ju folk det rakt av. Utan iTunes lär inte Apple sålt mer än 2-3 shuffle.

  • Medlem
  • 2005-08-30 17:12
Ursprungligen av Adrian B:

Men det finns ingen mobil som är integrerad med iTunes idag, eller hur? Det är ungefär som med iPod Shuffle, halva grejen är iTunes och integrering med iTunes.

Men det är just det som jag tycker att man (jag) skiter i. För mig känns det rätt ointressant och stora delar av världen utanför Applesfären lär väl knappast springa benen av sig om det är det enda som gör telefonen intressant? För Apple är det såklart bra med iTunes i mobilen särskilt om man kan licensiera programvaran till andra tillverkare än Motorola och på så sätt få ett standardprogram som innebär att "alla" kommer att ladda ner från iTMS (men så blir det kanske inte alls).

Men, men... den som lever får se. Onödigt att spekulera innan man vet vad som kommer att ske den 7:e. Jag hoppas att det blir en ny kioskvältare som iPod blev!

Ursprungligen av Giggs:

Men det är just det som jag tycker att man (jag) skiter i. För mig känns det rätt ointressant och stora delar av världen utanför Applesfären lär väl knappast springa benen av sig om det är det enda som gör telefonen intressant?

Applesfären är ingen liten macvärld längre. Glöm inte att iTunes är en av de absolut mest uppskattade och populära musikhanteringsprogrammen för Windows och en viktig hörnsten i iPodens framgångar.

Om vi nu hoppas på en ny iPod den 7:e så hoppas jag de släpper designen med blank metallbaksida och lika blank framsida till förmån för nåt som går att ha i fickan utan fodral. Min iPod mini börjar efter ett år bli lite nött men min förra iPod var ju "skadad" efter en vecka i fickan. Fram för form OCH funktion. Inte bara form.

Jag tror att iTunes Music Store får tillskott i sortimentet med mobil-signaler, självklart kommer det kallas för iTones!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 16:52

en ipod med integrerad handdator hade rockat! Men tror att det blir den fjantiga motoralan som lanseras då

Mera om den 7 september:

Think Secret: WSJ: iPod phone, flash-based mini on Sept. 7
AppleInsider: Reports confirms Sept 7 iTunes phone launch

Som vanligt, ta alla rykten med en nypa salt...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 19:18
Ursprungligen av Adrian B:

Mera om den 7 september:

Think Secret: WSJ: iPod phone, flash-based mini on Sept. 7
AppleInsider: Reports confirms Sept 7 iTunes phone launch

Som vanligt, ta alla rykten med en nypa salt...

Hm...videopod med tillhörande skärmglasögon integrerat med itunesliknande videobutik. Det kunde vara nåt.
Det skulle väl motsvara "Here we go again" i mening att revolutionera nästa område. 2001 musik. 2005 movies.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 19:51
Ursprungligen av kjelle:

Hm...videopod med tillhörande skärmglasögon integrerat med itunesliknande videobutik. Det kunde vara nåt.
Det skulle väl motsvara "Here we go again" i mening att revolutionera nästa område. 2001 musik. 2005 movies.

Nu är jag tvungen att citera mig själv.
Det skulle faktiskt kunna gå ihop. Steve har ju sagt att ingen vill titta på film i en så liten skärm som iPod har. Med "screenglasses" eller vad de nu heter blir väl även en pixelmässigt liten bild tillräckligt stor upplevelsemässigt? Dessutom skulle det klara både kvaliten och nedladdningstider. Quicktime är ju överlägsen t.ex. avi eller annat. Kollade alldeles nyss på några movietrailers i iTunes. Trots att jag bara har ADSL upp till 2 Mbit startar största varianten nästan direkt och rullar på med superb kvalitet tills den är klar. Nog skulle jag uppskatta en sån möjlighet att hyra eller köpa film om priset var tillräckligt lågt och bild och ljud upplevelsemässigt accepterbart.

Ursprungligen av kjelle:

Det skulle faktiskt kunna gå ihop. Steve har ju sagt att ingen vill titta på film i en så liten skärm som iPod har. Med "screenglasses" eller vad de nu heter blir väl även en pixelmässigt liten bild tillräckligt stor upplevelsemässigt? Dessutom skulle det klara både kvaliten och nedladdningstider.

Inte för att jag vill vara pessimist men är det nåt jag kan lova INTE kommer dyka så är det ett par "screenglasses". Varför tror jag det då? Orkar inte motivera ordentligt men jag känner att det inte behövs heller eftersom att det är en sån där produkt som först verkar kul och häftig men efter ca 2 användningar antingen pajat eller ligger i nån låda och används inte längre.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 20:56
Ursprungligen av Rickard A:

Inte för att jag vill vara pessimist men är det nåt jag kan lova INTE kommer dyka så är det ett par "screenglasses". Varför tror jag det då? Orkar inte motivera ordentligt men jag känner att det inte behövs heller eftersom att det är en sån där produkt som först verkar kul och häftig men efter ca 2 användningar antingen pajat eller ligger i nån låda och används inte längre.

har du testat?

Ursprungligen av kjelle:

har du testat?

Spelar ingen roll. Vissa produkter har inget existensberättigande och det vet de flesta om. Behöver inte motivera mer om nåt som aldrig kommer hända.

Bevaka tråden