Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser inte alla som är online med Adium

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-08-30 17:58

Hej!

Har sökt runt lite här på forumet för att få svar på ett problem jag har med Adium! Det är så att jag inte ser alla kontakter som är online, dvs vissa av mina vänner är online men jag ser dom som offline på listan!

Kan det bero på att man måste öppna vissa portar i brandväggen? Vilka i så fall, jag har letat i inställningarna på programet men inte hittat några!

//Johannes

Jag hade liknande problem, det visade sig att de inte att auktoriserat mig. Högerklicka på de kontakterna och välj "request authorization" (eller vad det nu heter) och se om det hjälper.

Nja.. snarare är det så att det är sånt som händer ibland.
Med kloner då.

Funkar det när du reconnectar eller är det alltid samma folk som är offline?

De som var aktuella i mitt fall var alltid offline. Problemet kom sannolikt från att jag hade addat dom genom Miranda på en pc nånstans.

[EDIT] Fattade lite fel.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-08-31 13:02

Samma fel för mig, alltså att det alltid är samma personer som är offline! Ska testa att få dem att auktorisera mig, tackar för tipsen!

Någon som vet vilka portar adium använder? Kan ju vara bra att aktivera dom!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-09-02 00:01

Tänkte bara meddela att det var exakt det felet som beskrevs ovan! Alltså, det vart problem iom att jag inte hade fått någon auktorisering genom Adium!

Nu är det löst! Tack för era snabba svar!

1
Bevaka tråden