Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 2.0.1 och 1.3.1 släppt!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-29 22:18

Safari 2.0.1 och Safari 1.3.1
Safari 2.0.1 and Safari 1.3.1 för Mac OS X förbättrar webbplatskompatibiliteten, programmets stabilitet och stödet för webbprogram från andra tillverkare.

Finns som vanligt i Programuppdatering och kräver omstart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-29 22:27

Klarar inte ACID2-testet... Finns ingen info om vad osm är nytt. Varken hos Apple eller på Surfin' Safari. Någon som luskat reda på något?

Tillägg: Inga som helst problem med den här uppdateringen.

Det låter som en liten uppdatering och antagligen dröjer de större förbättringarna i WebKit (som de för att klara ACID2) till en större uppdatering (min gissning bara).

Tunt med info ännu men dessa sidor kommer nog att få mera info så småningom:
http://www.apple.com/support/downloads/safariupdate131.html
http://www.apple.com/support/downloads/safariupdate201.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-29 22:55
Ursprungligen av Adrian B:

Det låter som en liten uppdatering och antagligen dröjer de större förbättringarna i WebKit (som de för att klara ACID2) till en större uppdatering (min gissning bara).

Låter ju rimligt, after all, det är ju bara en x.x.1-uppdatering.
Om jag var riktigt sugen (och inte bara gnällde som nu) skulle jag kunna ladda ned de senaste byggena men det känns för "kladdigt" pga att WebCore ju e en del av systemet och inte ligger "fritt" som tex Firefox eller Camino.

Förstår om ni inte förstår nått av det sista där..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-29 23:28

Hoppas att safari slutar dansa bugg nu!!

Tycker mitt safari funkar sämre efter uppdateringen. Sidor vägrar laddas/laddas klart.
Har hur ofta som helst behövt trycker reload på en adress för att den ska börja ladda.

Hmm inte bra. Ska ge det lite tid till för att se om det är nåt dns-problem hos Telia el. liknande.

Det känns lite löjligt att behöva starta om datorn för att man gör en uppgradering av webbläsaren.

/M

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 00:29
Ursprungligen av Martin Belak:

Det känns lite löjligt att behöva starta om datorn för att man gör en uppgradering av webbläsaren.

/M

starta om datorn för minsta lilla uppdatering är typiska windowsfasoner
ska bli ytterst skönt att slippa efter switchen.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-08-30 07:28

Java är fortfarande inte bra, fungerar inte på bla DN bostads kartvisning....Vilket fungerar utmärkt i Camino.

Ursprungligen av Robban B:

Java är fortfarande inte bra, fungerar inte på bla DN bostads kartvisning....Vilket fungerar utmärkt i Camino.

...och i Firefox kan jag tillägga.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 11:48

Forex.se valutakonvertering fungerar nu, vilket den aldrig gjort förut. Och Skandiabanken som egentligen inte stöder Safari men som funkade förut om man trixade lite slutade fungera för ett tag sen, men med Safari 2.0.1 fungerar det igen. Så nåt har Apple faktiskt gjort

(Dock så krashar Safari ibland när man klickat runt mycket i JavaScript-menyerna på Skandiabanken. Iofs borde den inte krasha, men det är ju kanske inte konstigt eftersom Skandiabanken är specifikt skriven för Netscape om man loggar in med Mac.)

  • Oregistrerad
  • 2005-09-09 17:19

Efter att ha installerat denna uppdatrering så kan jag inte längre starta safari. Får en "skicka felrapport till apple" dialogruta direkt efter att jag startat safari. Jag har en 12" Powerbook med Tiger. Någon annan som upplevt samma problem och har en lösning?

Uppdateringen till 1.3.1 på 10.3.9 vägrar installera sig. Några andra krav än 10.3.9 står inte listade, vad händer?

MR

1
Bevaka tråden