Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer nästa version av Airport Express?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-28 17:37

Jag har blivit alldeles snurrig av att försöka hitta en bra lösning för att köra trådlöst med ibook + PC. Har velat fram och tillbaka mellan routrar från Netgear, Linksys m.m. samt även funderat rätt mycket på en Airport Express... men jag känner mig dock inte helt övertygad om att en AE är värd pengarna.

Undrar därför om det finns någon möjlighet att en ny version av Airport Express kan komma inom en snar framtid?
Det borde väl vara dags att kunna streama inte bara ljud utan även bild trådlöst, eller?

När släpptes förresten den Airport Express som finns idag? Hur långt hade det då gått innan den förra släpptes?

tacksam för alla, antagligen helt faktalösa, svar jag kan få!

Den introducerades 7 juni, 2004

Om du med förra versionen menar Airport Extreme så kom den 8 januari 2003

Den är grym i sin enkelhet. Om du använder musikdelningen är den ett givet köp. Om inte duger egentligen en snål-Netgear eller motsvarande precis lika bra. Airport är dock väldigt lätta att konfigurera, medan andra basstationer åtminstone gett mig ett antal gråa hårstrån.

Skulle tro att nästa version kommer när nästa standard 802.11n blir färdigställd och officiell.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-28 19:22

Så det är troligt att den kommer någon gång i början av nästa år då alltså?

Ursprungligen av oskarrr:

Så det är troligt att den kommer någon gång i början av nästa år då alltså?

Om du baserar det på mitt uttalande, så skulle jag definitivt inte säga "troligt". Det är bara rena spekulationer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-28 19:26

Möjligtvis. Man vet aldrig säkert.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-29 19:27

Köpte en AE för ett par dagar sedan och är väldigt nöjd. Visst den kostar mer men enkelheten, designen och att kunna streama ljud var värt de extrapengar jag betalade.

Med att streama film så måste nog iTunes kunna köra film först tror jag. Det kommer nog en model någon gång med den möjligheten men det dröjer nog ett bra tag.

Musikdelningen använder jag varje dag, så skönt att slippa sladdar.

1
Bevaka tråden