Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverk-prestanda

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-05-15 16:33

Hur kommer det sig att hela datorn segar ihop, när nätverksaktiviteten är hög?
Jag kör nu Limewire och delar ut en del filer, alla andra program blir as-sega. Dockanimationen rycker och det tar tid att flytta fönster. Jag har för mig att det fungerar likadant under OS 9, hur kommer det sig? Det borde väl inte ta så mycket processorkraft? Det kanske bara är jag som plågas av det här, men jag skulle ändå vilja veta om det finns något man kan göra.

Jag kan säga att jag upplever det här ibland.. och det finns ingen regelbundenhet i när detta händer.
Ibland kan jag köra över filer till en server och det går hur snabbt o smärtfritt som helst.
Ibland blir det segt som sirap etc.. trots att det är samma server jag kör mot och att belastningen på den servern är densamma..

LimeWire är skrivet i Java (Swing) och är inget lättviktare direkt. Jag tror att det är en minnesgris, och seg att uppdatera skärmen.
Jag tror snarare att det är Java/Swing som segar ner din dator än nätverkstrafiken. Du kan ju prova att inte dela ut några filer/ladda hem och se om det inte är lika segt.

  • Medlem
  • 2002-05-15 16:53

Jo, Limewire känns ju lite hobbyprojekt över huvud taget. T ex måste jag alltid tvångsavsluta det, för att kunna stänga ned.

Jag får köra nedladdning med Limewire som en nattlig aktivitet, medan jag sover.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-15 18:26

Beror inte problemet med att avsluta på att du ställt in LimeWire att inte avsluta förrän alla ned/uppladdningar är klara?

//Patrick

  • Medlem
  • 2002-05-15 18:32

Mycket möjligt, får kolla det.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Hur kommer det sig att hela datorn segar ihop, när nätverksaktiviteten är hög?
Jag kör nu Limewire och delar ut en del filer, alla andra program blir as-sega. Dockanimationen rycker och det tar tid att flytta fönster. Jag har för mig att det fungerar likadant under OS 9, hur kommer det sig? Det borde väl inte ta så mycket processorkraft? Det kanske bara är jag som plågas av det här, men jag skulle ändå vilja veta om det finns något man kan göra.

...men med vettiga och icketrasiga protokoll (och applikationer) har du väl inga problem hoppas jag? Iofs kräver även nätverksoperationer processorkraft, men mest bara i relativt obetydliga mängder...

1
Bevaka tråden