Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billiga RAM - DDR3200 - fungerar de i G5?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-26 19:20

Har hittat billig ram, tänkte köpa 2x1GB till min nya burk (PowerMac 2x2,0GHz)

http://www.priskrig.com/product.php?product=118&partner=1

Tror ni den fungerar bra eller? Någon större skillnad på macotekets?
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=623596&product_id=366834

Jag skulle inte köpa från Priskrig då dom utryckligen säger att minnet kan komma från olika tillverkare. I G5:an monteras minnena parvis för Dual channel och min erfarenhet säger mig iallafall att dom då bör komma från samma tillverkare, annars kan man få rätt roliga fel. Sen är ju dom minnena du köper från Macoteket garanterade att fungera i din G:5a, vilket inte kan sägas om Priskrigs minnen

Köpte mina minnen mycket billigt via: www.intel.se

Funkar mycket bra och de är "dual-testade"

Väldigt prisvärda!
//Bruno

Är inte Crucial-minnen billigare än Macotekets och också garanterade att fungera i just den Mac man beställer till?
Macotekets har livstids garanti, men det har jag för mig att Crucial också har (orkar inte kolla för jag är lat som fan).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-27 09:58

Macotekets 1GB kostar 1.494 kr och Kingston kostar 1.167 kr på mycom.se

Minns jag rätt att kingston är riktigt bra minnen? De kan man köpa utan att oroa sig va?

Vår Dual 1,8 kom med ynkliga 256MB RAM så jag köpte ett par Kingston KVR400X64C3A/512 CL3 (det var vad de gav mig i butiken, sökte inte särskillt efter dem även om jag frågade efter Kingston).
Det funkar super bara jag sätter Kingston-minnena i de första platserna och originalminnena i de andra platserna.
När jag kollar i systeminformationen så har de samma hastighet - PC3200U-30330

Nästa gång blir det nog två 1GB-moduler så behöver vi inte bekymra oss mer för RAM ..

1
Bevaka tråden