Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagra iTunes spår på extern HD?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jo jag tänkte ha mina spår på en extern HD för att spara utrymme på min interna. Några frågor bara.

1. Om jag förstått det hela så kopierar man hela iTunes katalogen och ställer sedan in inställningar att iTunes inte ska kopiera filer till iTunes biblioteket, rätt eller?

2. Kan man sedan rensa hela biblioteket i iTunes, för att sedan skapa en länk från den externa HD'n genom att dra hela katalogen till iTunes, korrekt eller?

3. Sista frågan är hur man gör när man lägger till musik, t.ex rippa en cd, var hamnar den?

Tacksam för råd!

/ Y19

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-24 11:08

1. Om jag förstått det hela så kopierar man hela iTunes katalogen och ställer sedan in inställningar att iTunes inte ska kopiera filer till iTunes biblioteket, rätt eller?

Kopiera hela katalogen till nya disken.
Peka om i iTunes på den flyttade katalogen.

2. Kan man sedan rensa hela biblioteket i iTunes, för att sedan skapa en länk från den externa HD'n genom att dra hela katalogen till iTunes, korrekt eller?

Exakt så. Du skapar ingen länk, utan indexerar alla låtar. Den flyttar inget. Den skapar en liten databas.
3. Sista frågan är hur man gör när man lägger till musik, t.ex rippa en cd, var hamnar den?

Se 1. Den hamnar där ditt itunesbibliotek är.

Eller ändra platsen för var dina låtar skalla hamna (inställningar någonstans) sen klickar du på avancerat och samlar ihop bibliotek, och så kopierar datorn allt till den nya platsen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-24 11:54
Ursprungligen av Kellogs:

Eller ändra platsen för var dina låtar skalla hamna (inställningar någonstans) sen klickar du på avancerat och samlar ihop bibliotek, och så kopierar datorn allt till den nya platsen

Funkar säkert. Alla har ju sina rutiner..

1
Bevaka tråden