Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ringa billigt: Finland - Sverige?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-12 16:48

Hej å de

Har en Flickvän i Finland. Bor i ett område där endast Telia (& Halebop) funkar någorlunda bra.
Hur ringer man billigast mellan varandra med mobbe? Typ har vi Halebop båda två så ringer man ju gratis mellan varandra, men förmodligen funkar inte Halebop i Finland.
Telia kostar 4.31,-/min med det Telia-abonemang jag har. Hon har inte dator hemma ej heller bredband (då hade man kunnat Skype:a).

Andra förslag..? Är i desperat behov av att kunna kommunicera med henne billigare.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-12 17:11

Om du kan ringa till en fast telefon i Finland:

"Med Comviq KONTANT AMIGOS ringer du jättebilligt till utlandet: från 50 öre i minuten! Gäller i 30 dagar från påtankning av värdebeviset"
Zon 1 .( Länder » )
Samtal till fasta telefoner 0:50/min
Samtal till mobiltelefoner 4:50/min

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-12 17:15

...Och om Comviq hade fungerat i hela norrbotten... *suck
Tack iaf..

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-13 19:31

Du verkar ju i alla fall ha bredband. SkypeOut, till fast telefon? Det använder jag för att ringa hem...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-26 14:43

Ingen lösning?

Problemet kvarstår... Har ögnat igenom hela halva telefonivärlden. Tänkte att sånna här internationella telefonkort man köper i en tobaksaffär (används det uttrycket ännu??) skulle vara melodin. Sånna man skrapar fram en kod och sedan ringer ett 020-nr. Men det funkade kasst med mobiltelefon. Blev marginellt billigare bara. Att regga ett fast abonemang för henne (och mig) är ju svindyrt så det kändes ju dumt oxå. Så SkypeOut till fast funkade kasst.

Vet nån hur det funkar med Skype Out till mobil (som är i Finland då)?

Fler idéer?

Min kommande mobilräkning kommer att vara 3 lax på en månad!

Om du ringer med skype till en mobiltelefon i finland, kostar det ca 1.50 kr/min. Om ni båda har skype blir det billigare, dock beoende på vilken typ av uppkoppling ni har.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-22 22:14
Ursprungligen av TERdON:

Du verkar ju i alla fall ha bredband. SkypeOut, till fast telefon? Det använder jag för att ringa hem...

Skype e bra men ichat fungerar bättre om man har en dator med inbyggd mic och tänker använda sig av det. Och iChat, AIM MSN är ju också gratis men jag vet inte om MSN mac funkar att tala i.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-26 16:50

Ni har inte bredband båda två, så ni kan snacka via skype på datorn? Kostar ju inget alls.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-22 21:11

Nu har jag testat SkypeOut. Funkar fint! Bra kvalla osv. Iaf inom sverige. Har inte testat till finland ännu. Dock har jag bara fått mitt USB-Headset att funka på iMacen. På PBn så funkar den inte i Skype...

1
Bevaka tråden