Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering av iBook på G den 20 sept?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-08-21 10:18

Är på G att släppa taget runt min PeZe och bli en swithcer. Ibooken hägrar - bra pris och portabilitet - MEN skall man vänta med en beställning till efter den 20 sept? Kommer det en uppgradering till i år av Ibook eller är jag bara allmänt paranoid?

Tänkt användningsområde: se på film, surfa, skriva, photoshop, ipod/itunes.

Är det kanske värt några tusen till för en PB?

Osäker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-21 10:40

Det var väl bara två-tre veckor sedan iBooken uppdaterades? Vill du ha en är det nu du ska köpa.

Det lär inte komma en uppdatering till så snart. Tidigast till våren tror jag...

Senast redigerat 2005-08-22 11:09
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-08-21 19:22

En iBook duger ju helt klart till dom saker du vill anvanda den till. Problemet ar val kanske att bildhantering i 1024 x 768 inte alltid ar smidigt. Du kan ju alltid koppla in den i en extern skarm om du vill det.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-21 19:30
Ursprungligen av rixard:

En iBook duger ju helt klart till dom saker du vill anvanda den till. Problemet ar val kanske att bildhantering i 1024 x 768 inte alltid ar smidigt. Du kan ju alltid koppla in den i en extern skarm om du vill det.

Tata rixard, har du settlat dig fint i ditt nya hem? (OffTopic förstås, förlåt moderatorerna)

OnTopic:
Sen kan man ju alltid fulhacka iBooken så att det fungerar bättre med extern skärm..
Själv beställde jag en 12" iBook för ett litet tag sen, jag är inte orolig för uppdateringar och det bör inte du vara heller.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-08-21 19:47

off topic: jepp jag har hittat en mysig lagenhet centralt belagen.

on topic: precis, fulhacket fungerar riktigt smidigt sa det ar inga problem. jag ska sjalv bestalla en iBook i slutet av manaden.

Ursprungligen av Aldrin:

Är på G att släppa taget runt min PeZe och bli en swithcer. Ibooken hägrar - bra pris och portabilitet - MEN skall man vänta med en beställning till efter den 20 sept? Kommer det en uppgradering till i år av Ibook eller är jag bara allmänt paranoid?

Helt säker kan man väl aldrig vara, men jag skulle ändå säga: Inte en chans! Jag kan inte dra mig till minnes när Apple nånsin uppdaterat en produkt så ofta. Minst ett halvår brukar tumregeln vara. Så köp du din iBook.

(Detta skrivs förövrigt på en sprillans ny iBook 12" - jag är väldigt nöjd med den, speciellt sedan jag ökade minnet till 1,5 GB.)

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-08-22 18:43

Tack för svaren! Det får bli en Ibook, men är det värt 3.700 till för att komma upp i 1,5 Gb (enligt Apple store). Ganska mycket pengar för 512 mb till .....

Aldrin

Ursprungligen av Aldrin:

Tack för svaren! Det får bli en Ibook, men är det värt 3.700 till för att komma upp i 1,5 Gb (enligt Apple store). Ganska mycket pengar för 512 mb till .....

Aldrin

Bättre köpa extraminnet från någon annan leverantör än Apple.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-08-22 18:55

Vad kostar det då?

Kan man intallera själv utan att förstöra ngt?

Aldrin

Ursprungligen av Aldrin:

Vad kostar det då?

Kan man intallera själv utan att förstöra ngt?

Aldrin

Du kan handla av t ex komplett.se eller webhallen.com m fl. 1 GB-stickorna ligger runt 1300 spänn tror jag, och 512 MB mellan 500-600 kr. Se bara till att få rätt sort (det finns andra trådar att söka på i forumet om just detta).

Du kan installera själv, och garantin gäller fortfarande. Det är inte särskilt svårt heller…

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-08-22 20:38

Har sökt på forumet och funnit att Kingston har en konfigurator (heter det så på svenska?) som säger att för Ibook 2005 skall följande 1Gb minne användas:KTA-PBG4333/1G. Dustin tar 2.345 kr och Mycom 1. 668 kr - varför är det så stor skillnad? Är det ngt som jag inte förstår här?

Aldrin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-22 23:17

Kolla crucial

Ursprungligen av Aldrin:

Har sökt på forumet och funnit att Kingston har en konfigurator (heter det så på svenska?) som säger att för Ibook 2005 skall följande 1Gb minne användas:KTA-PBG4333/1G. Dustin tar 2.345 kr och Mycom 1. 668 kr - varför är det så stor skillnad? Är det ngt som jag inte förstår här?

Kolla min tråd här: Kingstons rekommendation eller standardminne?

Då ett Kingstonminne (1:a-sortering, inget kasserat "no name" kostar under tusenlappen utomlands bör det väl inte kosta mer än 1200 spänn i Sverige. Sök lite mer på forumet. Det modernare PC2700 kan faktiskt vara lite billigare än PC2100.

Lätt att sätta i minnet men de små skruvarna som håller täckplattan under airport-kortet kan sitta rejält hårt - dra inte sönder skruvkrysset med en för trubbig mejsel. Apple har utförliga manual hur och i vilken ordning man tar isär och sätter ihop ibooken.

Snåla inte utan sätt in max minne på en gång (och som sagt, en tusing bör räcka).

12" iBook 1,2 GHz 1,25 GB RAM

1
Bevaka tråden