Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppstartsproblem - grafikkortet kass?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ett lite oroande problem med att det vid enstaka uppstarter bara dyker upp en blå blinkande mapp istället för det vanliga skrivbordet. Vad kan det bero på? Kan det bero på att jag misstog mig på en ny drivrutin till MDD:ns grafikkort. Har formaterat om den men problemet finns där änndå.. om än bara ibland. Jag har Applecare kvar... har gjort senase 2 säkerhetsuppgraderingarna.

Olle

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-22 09:18

Jag tror snarare att det hänger ihop med hårddisken.
Testa att reparera skivan med Skivverktyg.

Tack - Skivverktyg hittade inget fel men däremot TechTool Deluxe som jag lät försöka reparera - dessvärre med resultatet att disken inte ville boota. Som tur var så var allt redan backupat så jag satte i en ny 80GB-disk, nu funkar allt bra igen. Första gången sedan när Amiga 500 var ny... ska väl hända någon gång... tror disken var 3 år gammal.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-23 08:53
Ursprungligen av Olle@mac:

Tack - Skivverktyg hittade inget fel men däremot TechTool Deluxe som jag lät försöka reparera - dessvärre med resultatet att disken inte ville boota. Som tur var så var allt redan backupat så jag satte i en ny 80GB-disk, nu funkar allt bra igen. Första gången sedan när Amiga 500 var ny... ska väl hända någon gång... tror disken var 3 år gammal.

Jag tänkte att jag skulle påminna dig om att ta backup, men eftersom du är en sån klok och förståndig man så behövde jag ju inte det.

Hårddiskar är tickande bomber :/

1
Bevaka tråden