Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 lyssnade, sajten är nu bra i Safari!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-25 23:55

Brukar ofta maila till företag vars hemsidor fungerar dåligt i Safari. Oftast får man inget svar alls (fy på er Systembolaget, fy på er Nacka kommun) men vissa företag lyssnar och fixar faktiskt till sin sajt!

Ett av de företagen som lyssnade är inte mindre än Tele2. Menyn på tele2.se fungerade förut dåligt i Safari men efter ett mail till webmastern är det nu fixat!

All heder åt Tele2 och till deras webmaster!

Jag uppmanar alla andra att göra precis som jag gör, ibland är det lite jobbigt när man inte får svar men Tele2 är ett exempel på att det faktiskt går att påverka!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-26 01:53

Gött

Gött att se. Brukar också hoppa på. Skönt när det funkar.

jag har bankid hos sparbanken finn. funkar perfekt, till slut. varit i kontakt med deras datachef många, många gånger först dock. gött att se att han var klart störd över att inte kunna erbjuda tjänsten till macägare. inte det vanliga svaret, utan en person som verkligen ville lösa problemet.

Ursprungligen av mmmartin:

jag har bankid hos sparbanken finn. funkar perfekt, till slut. varit i kontakt med deras datachef många, många gånger först dock. gött att se att han var klart störd över att inte kunna erbjuda tjänsten till macägare. inte det vanliga svaret, utan en person som verkligen ville lösa problemet.

Jag har också samma erfarenhet efter att ha stött på om problem med Mac-browsers; dom verkar verkligen vilja lösa problemen, även om dom inte alltid kan göra det omgående.

/CX

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-26 08:28

Hör ni det, webbklåpare på Handelsbanken? Se till att er internetbank funkar med Safari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-26 23:39

Kan meddela att tele2.com också fungerar bättre nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 23:18

Senaste webmaster att lyssna var SL:s. Filmen från premiären av nya pendeltåget fungerade varken i Safari eller Firefox. Efter ett mail till SL blev det fixat på någon dag. Bra jobbat!

Fsb :-(

Efter att FSB "bytt teknisk lösning" så får man meddelandet : Tekniskt fel vg. försök igen senare

Tog ett tag att klura ut att de egentligen ville säga: Vi har slutat stödja safari vg. byt webbläsare.

1
Bevaka tråden