Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prata med dina medspelare via mikrofon?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket program ska man använda sig av för att snacka med sina medspelar för att prata via mikrofon? T ex den inbyggda mikrofonen i iMacen.

Som fungerar till exempelvis WoW.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-20 13:11

Skype.

Måste alla som vill prata med varandra köra samma program?

Anta att man har medspelare som kör Windows, uppstår det några problem kring det då?

Tack,
/andreas

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-20 13:37

Skype finns för både mac och pc, www.skype.com

Vad jag menar är; Måste alla som vill prata med varandra köra Skype, eller går det blanda? Kan Arne sitta med ett program och snacka, medan Berit sitter med ett annat?

Ursprungligen av carlsson:

Vad jag menar är; Måste alla som vill prata med varandra köra Skype, eller går det blanda? Kan Arne sitta med ett program och snacka, medan Berit sitter med ett annat?

Skype funkar bara med Skype. Program som Ventrilo och Team Speak ska enligt utvecklarna själva vara på gång till Mac, men så har det sagts i urminnes tider.

Jag kommer ihåg för länge sen, då fanns ett program som hetter MacRoger. I det definierade man olika knappar som triggade mikrofonen på datorn, så när man satt och körde Strike Force med sitt headset höll man in en knapp på tangentbordet och snackade, då kunde alla andra som hade MacRoger höra vad man sa.
Ungefär det är jag ute efter.

Prova även Gizmo. Efter tester så har vi (ett WoW-gille) kommit fram till att det drar mindre CPU än Skype, i alla fall på Mac-sidan. Till skillnad mot Skype så är Gizmp byggt runt standarder, vilket gör att man kan ringa till andra klienter och telefoner som likt Gizmo bygger på SIP.

  • Medlem
  • 2005-08-21 15:56

KDX har en gruppsamtalsfunktion.. Har inte testat själv, men är ganska vanligt när det är blandade plattformar.

Hur funkar skype å gizmo? kör man någon form av konferenssamtal eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-21 19:45

När vi spelar(på PC) använder vi TeamSpeak eller Ventrilo. Ventrilo har en Mac-version på gång, om den finns för nedladdningen ännu vet jag ej.

Mvh, d-bug

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-21 19:51
Ursprungligen av d-bug:

När vi spelar(på PC) använder vi TeamSpeak eller Ventrilo. Ventrilo har en Mac-version på gång, om den finns för nedladdningen ännu vet jag ej.

Mvh, d-bug

Nästa version av Teamspeak ska ha stöd för OSX.

  • Medlem
  • 2005-08-22 17:13

Finns det något som fungerar som teamspeak? dvs. hålla inne en knapp för att tjata?

1
Bevaka tråden