Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En mörkare fläck på skärmen.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 23:10

Satte just igång min lite äldre PB TI då jag notera en lite lätt mörkare fläck precis över själva "PowerBookG4" loggan,
vad kan de tänkas bero på?

Det är något man knappt ser, men satt och fundera på om de kunde ha nått me den lilla lysdioden som även den e placera precis under där.
Inget som jag stör mig på direkt men kanske e bra å veta om man kan förhindra att de blir värre me tiden.

Nån som vart me om de samma?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-08-19 09:56

Min farbror fick en mörk fläck mitt i skärmen efter att min granne råkat sätta sig på datorn.. Den är just nu inne hos reparatören för prisförlsag till försäkringsbolaget. Av en snabbtitt att dömma så trode dom att hela skärmen måste bytas ut. Tur han hade drulleförsäkring...

Vet inte om det är samma sorts fläck som du har. Den här är unigefär lika stor som ett fingeravtryck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-19 18:57

Okej, tror inte att de e riktigt samma typ.
Min har väll ungefär den samma storleken men är så pass ljus att men inte märker den om man inte verkligen tittar nogrant.

Samma på min PB G4 800 Mhz. Om du har garanti kvar - in med den!

Apple hade väldiga problem med skärmar ända tills 1,33 GHz modellen, tror jag. Jag har bytt tre skärmar! Googla på t.ex. "uneaven illumination" eller "white spots". Det finns mycket i många forum om detta. Se också: http://www.macobserver.com/article/2004/09/27.1.shtml

Jag tycker Apple har skött sig dåligt i den här frågan. Jag fick tjata väldigt mycket för att få det åtgärdat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-20 11:02

Jag har också ett mörkare fält över PowerBook loggan på min Titanium (köpt 2001). Jag har också mörkare fält i de nedre hörnen på skärmen. Det har inte blivit värre sedan jag upptäckte det.

1
Bevaka tråden