Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill gärna hitta på något kul i Linköping

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-06-01 12:30

Är det bara jag som tycker att det är lite segt på Linköpingsforumet? Nu får vi ta och rycka upp oss här och hitta på något kul, jag har för mig att vi Östgötar är bra mycket roligare än så här

Hur gick det med dom tidigare trådarna om pubträffar och sånt? Blev det något av dom? Blev det lyckat? Är det inte dags igen snart?

Ha det gott alla
/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 21:52

Det låter som en mycket bra idé att gå och ta en öl eller två någon kväll. Jag är helt klart på. Skall vi bestämma något datum? Förslag 16-17 juni (om ca två veckor).

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-06-05 11:05

Kalasbra! Det tycker jag att vi gör! Om det finns intresse (och väder) så kanske vi kan grilla lite innan också. Hur som helst så tror jag att det blir kul!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-06-14 11:43

Men vad är det här? Bor det bara 2 stycken Macomaner i hela Linköping? Jag har svårt att tro det i alla fall. Ja, jag vet att Linköping somnar av lite grann som mac-stad på sommaren när alla våra trevliga studenter passar på att ta en liten trip mot hemtrakterna. Men det måste ju finnas fler infödingar än mig och marcus som håller på med Mac och som gärna vill ta en liten ljugarkväll med likasinnade.

Vi behöver ju inte dricka pilsner om ingen vill det, det var ju bara ett förslag och det är bara bra med flera sådana. Nej nu måste jag citera gamarna i djungelboken känner jag "Hitt på nåt, vi måst hitt på nåt!", så kom igen nu och fyll den här tråden med så många roliga förslag att den spricker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 16:01

Jag tycker både grillning och besök på någon trivsam pub eller uteservering kan fungera. Om vi skulle grilla, har ni något bra förslag på var i så fall? Jag har ett gäng Microsoft-skivor vi kan elda med.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-06-15 22:01

Hehe, elda Microsoft-grejer - det låter livat. Vi kanske kan ha en gissningstävling då för att se hur många sekunder dom brinner innan dom hänger sig och slocknar. Jag har en gammal peze som vi kan ha som grill.

Vill man ha ätlig mat så kan man ju antingen slå upp en engångsgrill i trädgårdsföreningen eller så kan man använda grillen hemma hos mig (100 meter från trädgårdsföreningen) eller så kan man ju grilla någon helt annanstans om man känner för det. Jag är öppen för alla förslag.

Hur som helst så känns det nog som att vi får lägga den här helgen på is i alla fall men det kanske går att få ihop lite folk till någon trevlig aktivitet lite längre fram.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-19 10:48

Ett par av gångerna hände det grejer i Norrköping. I samma veva som jag fick min iBook. Då hade vi en macPUB på VB här i stan. Enligt mig var det mycket trevligt. Lite konfunderad över att det inet har hänt mer efter det. Men, det är välle norrköpings mentaliteten som infinner sig.

Jag tänkte bara påpeka att jag också är östgöte (Linköping) och att det vore kul att träffa lite fler Mac-användare ibland. Trevligt nog verkar de bli fler, speciellt bland studenterna.

1
Bevaka tråden