Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken S-ATA Hårddisk ska man välja?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag hade tänkt mig att köpa mig en ny Hårddisk till min dual 2.0 - G5:a
Vilken av alla Hårddiskar ska man välja om man vill ha en snabb och tyst hårddisk
på runt en 200-300 gig?

Kan ana att ekvationen snabb och tyst kanske inte går ihop helt...

Är det ngn som har koll på dagens nya Hårddiskar där ute?

Jag kan inte påstå att det är några avgörande skillnader mellan hårddiskmodellerna, tror andra här kommer hålla med. Seagate och Hitachi är två bra märken.

  • Medlem
  • 2005-08-16 23:36

Även de senare Maxtor är tysta.

Jag har alltid varit tveksam till just Maxtor - kanske beror det på alla dessa LaCie diskar som kraschar (dom kör ju Maxtor). Vad tror ni andra?

Ursprungligen av brunoman:

Är det ngn som har koll på dagens nya Hårddiskar där ute?

Mja, jag har haft fler hårddiskar än jag kan minnas, även om inga av mina SATA har skurit ihop ännu så är jag misstänksam mot IBM sen deras deskstar serie såg dagens ljus. Varma och går sönder, är en bra och enkel sammanfattning. Den erfarenheten är det fler än jag som haft.

Men alla kanske inte misshandlar sina hårddiskar som jag gör

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 14:33

Jag har en Pioneer 160 och en Maxtor 160 SATA. De tuffar sida vid sida.

Jag har haft både Seagate och Maxtor och inte haft några problem under många år!

jag håller med om Seagate, det är bra diskar det. Brukar vara marginellt dyrare här i Stockholm.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-08-18 18:33

Tom´s Hardware Är en av de bättre ställen för att ta reda på det du söker.
Du skriver att du vill ha en snabb disk, men VAR vill du att snabbheten skall ligga?
Är det i dataöverföringen eller i I/O.
Helt enkelt vad är viktigast att att disken kan leverera data med 66MB/s eller 70MB/s, eller är det viktigare att disken hittar datat på 10ms eller 15ms.

1
Bevaka tråden